Ga naar inhoud

lilo


Aanbevolen berichten

ik had windows Xp + linux 7.2 op de computer staan. Boot-keuze gebeurde door Bootmagic 7. Lilo stond dus op de schijf waar linux op stond; het kan geen MBR-probleem zijn, want aan windoze is niks veranderd. Daarna installeerde ik de upgrade naar Linux suse 8. Alles goed, alleen Bootmagic ziet linux niet meer. Ik moet nou linux opstarten via de upgrade-cdrom. De eerste regel van lilo.conf is: boot = /dev/hdc/boot wat te doen ?
Link naar reactie
Ik heb nog nooit met bootmagic 7 gewerkt, maar ik vraag me af waarom je niet alleen LILO gebruikt? Ik heb hier Win2k, WinXP en Slackware Linux op een PC staan en heb LILO in de MBR gezet. Nu kan ik vanuit Lilo tussen Linux of Windows kiezen. Als ik daar voor Windows kies, dan kom ik in het bootmenu van Windows terecht en kan dus kiezen uit 2000 Prof. of XP Prof. 't Is maar een ideetje. Wat betreft bootmagic: Kun je daar met een of andere setup gedeelte niet kiezen wat er in het bootmenu moet verschijnen? Dat zou toch moeten kunnnen. Hoe is de indeling van je partities eigenlijk? ALs je die effe post, kunnen we misschien meer ideeen geven. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...