Ga naar inhoud

sendmail & SMART_HOST & inloggen


Aanbevolen berichten

Ik probeer op mijn laptop sendmail zo te configureren dat ik deze via het bedrijfsnetwerk kan gebruiken. Onder andere met behulp van de site van wbsoft ben ik al een heel end gekomen. Als SMART_HOST heb ik de MS Exchange server gedefinieerd. Deze heeft de smtp poort open staan, dus dat geeft geen problemen. Wat wel problemen geeft is dat er een username en wachtwoord ingevuld moet worden. Hoe maak ik dat duidelijk in mijn sendmail.mc bestand? Dat er ingelogd dient te worden heb ik gecontroleerd door Outlook Express een mail te laten zenden. smtp-server gedefinieerd via het IP van de exchange kwam er een foutmelding, toen mijn NT inlog naam en wachtwoord, en de mail werd keurig verzonden. Dit wil ik nu dus ook klaar zien te spelen via sendmail op mijn laptop. [ Dit bericht is bewerkt door: rkars op 2002-05-03 16:43 ]
Link naar reactie
Kan me voorstellen dat het niet direct noodzakelijk is. Wat ik hier echter mee wil bereiken is dat ik een 'redelijke' kopie van mijn gehoste webserver krijg. Deze server draait namelijk ook op Linux, met Apache, MySQL en PHP. Dit heb ik op mijn laptop ook allemaal geinstalleerd staan, zodat ik er voor 95% zeker van ben dat de site er goed uit komt te zien. Ik ben nu met een zogenaamd form-mail script bezig in C++. Als ik sendmail nu geconfigureerd heb staan, dan kan ik dus gelijk controleren of hij het ook doet, en ik dus idd een mailtje toegezonden krijg. Ik zou zelf niet weten op welke andere manier ik een mailtje vanuit een cgi script zou kunnen laten versturen. Als ik naar perl of php over zou stappen heb ik nog steeds sendmail nodig om het bericht daadwerkelijk te verzenden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...