Ga naar inhoud

Grub


Aanbevolen berichten

Ik heb Grub (0.91) geinstalleerd op mijn Linux Systeem (Suse 8.0). Als ik het commando setup(hd0) om grub in MBR te plaatsen draai, dan krijg ik na het pointen naar de kernel en de root partitie als argument de boodschap kernel panic etc. Als ik echter met het volgende commando (ergens op internet gevonden) grub initialiseer, dan gaat het goed: na het booten grub> install (hd0,1)/grub/stage1 d (hd0) (hd0,1)/boot/grub/stage2 p (hd0,1)/grub/menu.lst Echter, nu moet ik elke reboot aan grub vertellen waar de kernel zich bevindt en welke partitie de root partitie is, terwijl dit in mijn menu.lst file staat. Waarschijnlijk is het laatste deel van het install commando niet goed gegaan. Iemand een idee hoe dit menu te gebruiken? Misschien kent grub continuation charaters? Bvd.
Link naar reactie
Voor zover ik weet staan de instellingen van LiLO in iedergeval niet in menu.lst . Dit zou ook wel eens voor Grub kunnen gelden. Ik heb wel eens wat gevonden over het editen van Grub, maar moet nog maar eens opzoeken. Als ik het gevonden heb meldt ik me wel weer even. Je zou ook gewoon eens wat kunnen verdiepen in LiLo. Mogelijk gebruikt Grub de zelfde file.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...