Ga naar inhoud

redhat linux network is down?


Aanbevolen berichten

hoi allemaal Met geen mogelijkheid kan ik internetverbinding krijgen...ook niet pingen Dit heb ik gechecked: Ipforwarding staat aan voor :winxp) /etc/sysconfig/network/ networking is yes gateway is het nummer van de provider gateway = eth 1 (klopt) forward ipc4= yes Ik heb pm firewall die ook herstart. Als ik een tcp/ip dump doe op eth1 of op de eth0 dan zegt ie network down. /etc/init.d/inet/ restart ook gedaan De kabel is goed want prik ik hem in me xp bak dan heb ik gewoon internet linuxconf geeft op de netwerkkaarten netjes de gegevens die ik erop wilde hebben. Ik ben wat vergeten denk ik.De ellende begon nadat de installateur de veiligheid kwam checken of overal aardlek aanwezig was. Uiteraard eerst de pc`s uitgeschakelt maar ja?Lampjes branden netjes van de kaarten iemand enig idee? wat gebeurt er als ik een kaart eruit haal bv eth0 en ik laat eth1 erin zitten...maakt ie dan automatisch van eth1 eth 0 soms? groetjes oliver
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...