Ga naar inhoud

Muis werkt niet


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een absolute leek op het gebied van Linux, dus ik hoop dat het uberhaupt lukt om me iets duidelijk te maken, maar goed. Ik maak sinds 2 dagen gebruik van Linux. Probleem is het volgende: Tijdens de installatie van Mandrake 8.2 maakte ik gebruik van een seriele muis (2 buttons) om door de schermpjes te komen en instellingen te bevestigen cq. veranderen. Na een Reboot krijg ik een 'prachtige' KDE desktop te zien, maar werkt mijn muis niet meer. Wat moet ik doen om deze weer aan de praat te krijgen? (Overigens: 1. Ik heb gisteren al eerder Mandrake geinstalleerd, maar toen bleek na een reboot mijn grafische interface 'bagger'. (Te?) oude video kaart met te weinig geheugen? In ieder geval een ander kaartje erin gezet en nu is het beter! Alleen tijdens/na de eerste installatie werkte de muis wel! Ook al kon ik toen niet zien wat er op het beeldscherm stond. 2. Tijdens de tweede installatie was ik "nieuwsgierig" naar de andere opties voor de muis en heb die bekeken, echter WEL met CANCEL afgesloten en dezelfde muis(driver) gekozen als tijdens eerste installatie. heeft dit er misschien iets mee te maken? Hopelijk kan iemand me iets vertellen over Hoe en Wat Alvast bedankt Sebas
Link naar reactie
Dat je muis niet werkt ligt idd waarschijnlijk aan de gekozen driver, of aan de gekozen com-poort. Probeer in het configuratieprogramma van Mandrake om de muis opnieuw in te stellen. De gui van Mandrake (KDE) is met sneltoetsen te bedienen, vergelijkbaar met Windows. Verder kun je met je nummerieke klavier navigeren, hiervoor moet je in het configuratiecentrum onder "persoonlijk->Toegankelijkheid" kijken. Max
Link naar reactie
Bedankt Max. Ik had gezien dat het vergelijkbaar was met Windows (zelfs de START-button werkt hetzelfde) en heb gisteren ook gezocht bij Google. Daar werd verwezen naar ene pagina op dit forum van 1999 geloof ik zelfs: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=40105&forum=8&4 Er werd gezegd dat je moest kijken in de XF86Config. Dat heb ik gedaan (met Kedit) vanuit een shell venster. Maar ik kan het bestand niet opslaan. Dus geprobeerd als root in te loggen met commando 'login' maar dat pakt ie niet.... Doe ik iets verkeerd? (Is het duidelijk wat ik gedaan heb overigens?) En als dat lukt allemaal: welke commando's moet ik in die file zetten. Alleen /dev/ttyS0 of COM1 /dev/cua0, /dev/ttyS0 Alvast bedankt. (Oh ja: wat is een fatsoenlijke text editor. VI is volgens mij nogal lastig...) Sebas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...