Ga naar inhoud

mandrake 8.2


Aanbevolen berichten

HuH? Hebben ze dat nog steeds? Ik dacht dat ze nu wel op automount zouden zijn overgeschakeld. Als je de cdrom niet handmatig hoeft aan te koppelen om hem te lezen, dan is waarschijnlijk niks mis met /et/fstab, maar met automount/supermount. Mogelijk heb je geen toegangsrechten tot de fysieke cdrom. dat kun je oplossen door als root het volgende commando in te typen: chmod 444 /dev/cdrom Heb je een hekel aan commando's? Surf dan als root mb v de bestandsbeheerder (Konqueror) naar de map /dev, klik met je rechter muisknop op de pictogram voor cdrom/ en kies voor het tabblad ":toegangsrechten". Zorg er voor dat de 'gebruiker', 'groep' en 'overigen' leestoegang hebben. Succes, Max
Link naar reactie
ja dat hebben ze inderdaad nog steeds ja. het ergste vindt ik dat het zonder te vragen in je OS wordt gebakken. waardeloos want 8.1 heeft bijvoorbeeld dit niet standaard. ik wil gewoon kunnen mounten verdorie :smile: ik heb 8.2 ook gelijk weer van die client gemieterd en 8.1 er weer opgezet. 8.2 had wel meer problemen. niet alleen die supermount.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...