Ga naar inhoud

SuSE Personal Firewall & ipchains


Aanbevolen berichten

Ik heb al meerdere malen geprobeerd om de SuSE Personal Firewall te installeren, maar elke keer als ik deze aanzet, dan geeft hij bij de initialisatie een fout. Bij het booten verschijnt dan de volgende melding op het scherm: [code:1:911b49cc86] Starting Firewall Initialization: (Phase 1 of 3) failed Error: ipchains does not work : ipchains: Incompatible with this kernel [/code:1:911b49cc86] Nu draai ik kernel 2.4.17. Naar ik meen is in kernel versie 2.4 iptables standaard, en niet meer ipchains. Maar goed, aangezien hij blijkbaar ipchains wil, probeer ik dat dus in mijn kernel aan te zetten. Ik kom er echter niet achter waar ik dit dan aan/uit moet zetten. Onder het kopje 'Networking Options' --> 'IP: Netfilter Configuration' vind ik wel een optie 'ipchains (2.2-style) support', maar deze kan ik niet aan/uit zetten, deze blijft grijs. Is het dus wel deze die ik moet hebben, of moet ik ergens anders kijken? Op zich wil ik ook wel gaan kijken naar een andere FW maar het lijkt mij dat ik op z'n minst deze aan de praat moet zien te krijgen. Wie weet raad? Groet, Rutger [ Dit Bericht is bewerkt door: rkars op 2002-03-27 13:46 ]
Link naar reactie
Ja, sorry zag ik later ook maar ipchains word in je kernel config op diverse plaatsen mogelijk en je zult hem vanaf de eerste mogelijkheid al moeten activeren (vraag me ff niet waar heb de kernel.tarbal ff niet geinstalleerd staan maar anderen zullen je vast kunnen helpen. Staat nml. niet alleen bij je netwerksectie :wink: ff aandachtig helemaal doornemen dus :grin: overigens als je standaard kernel gebruikt wordt de module automatisch geladen tenzij je iptables vast in je kernel hebt. [ Dit bericht is bewerkt door: wstolk op 2002-03-28 20:11 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...