Ga naar inhoud

John


Aanbevolen berichten

ik zei al dat ik linux opnieuw geinstalleerd heb en dus nog een scone lei heb en dus ook nog niets heb ingevuld en dat dus ook dat progje rp-pppoe en dergelijke troep er af is. Het klopt dat ik niet begrijp dat een kabelmodem eigenlijk alleen maar een "router" is die de vertaling maakt,omdat ik als ouwe man zijnde mij daarin niet verdiep omdat mijn brain van dien aard geworden is dat er niet zo veel meer blijft hangen en mag je mij dit dus ook niet kwalijk nemen. als je dus alleen even vertelt wat ik wel en niet moet doen is het toch zo gepiept.
Link naar reactie
ik leg het even uit wat ik precies gedaan heb. Linux suse 7.0 opnieuw geinstalleerd, aan het einde van de installatie kan je dan instellen je printer je soundkaart je modem en als laatste het netwerk/ethernetkaart/. Bij modem vul ik niets in,bij netwerk klik ik op verder en wordt de ethernetkaart gezien dan klik ik weer op verder daar kan je in vullen dynnamisch of statische ip. dynamisch staat automatisch reeds aan gevinkt dus dat laat ik gewoon zo. dan sluit ik af en zet de computer dus alles op z,n plek. Daarna log ik in als root ga naar yast1,vervolgens naar systeem administratie, dan intregatie hardware,dan configuratie netwerk,en daar staat dan aan gegeven .... eth0)) eth1)) eth2)) dan neem ik dus eth0) druk op enter en in het volgende scherm staat daar strijk en zet het zelfde ip nummer, 192.168.0.99 ,dat is dus niet weg te krijgen dus zou dat het IP van het modem moeten zijn??? of niet??. eth0 is dus al reeds geactiveerd en het enige wat ik dan nog kan doen is afsluiten en word weer alles op zijn plek gezet. daarna kom ik terug in het root venster dus bij de prompt,dan ping ik naar 127.0.0.1 dat werkt goed,dan ping ik naar b.v. 195.96.96.97 en krijg ik te zien :kan het netwerk niet bereiken , dat is met elke ping naar buiten precies hetzelfde,dus wat gaat er nu fout, of wat doe ik fout, of wat vergeet ik te doen??? als ik dat nu zou weten dan komen we er wel uit ,maar dat kan alleen met jullie medewerking en daar ben ik erg dankbaar voor,want alleen kom ik er NOOIT uit,maar de aanhouder wint!!!
Link naar reactie
laat dat ip maar lekker staan. waarschijnlijk krijgt ie dat van het modem ik denk dat je probleem is dat je een route moet opgeven om internet op te kunnen. als je eth0 dus dat ip heeft moet je eens kijken of je 182.168.0.1 kunt pingen. als dat niet werkt moet je het volgende commando gebruiken: nmap -sP 192.168.0.* en dan eens kijken welke pc´s er wakker zijn. als het goed is zie je nu welk ip van je router/kabelmodem is voer dan in: /sbin/route add -net default gw <ip_van_router> netmask 0.0.0.0 window 16384 metric 1 eth0 als het goed is... moet je daarna naar de hele wereld kunnen pingen - ervan uitgaande dat je router vanzelf een ip-adres krijgt.
Link naar reactie
Dit is het resultaat van je opgave,er is ook helemaal niets wat werkt op het gebied van internet,maar hopenlijk weet je nog iets anders,je schreef pingen naar 182.168.0.1 maar dat was denk ik een tikfoutje PING 182.168.0.1 (182.168.0.1): 56 data bytes ping: sendto: Netwerk is onbereikbaar ping: wrote 182.168.0.1 64 chars, ret=-1 --- 182.168.0.1 ping statistics --- 4 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss bash-2.04# ping 192.168.0.1 PING 192.168.0.1 (192.168.0.1): 56 data bytes ping: sendto: Netwerk is onbereikbaar ping: sendto: Netwerk is onbereikbaar ping: wrote 192.168.0.1 64 chars, ret=-1 --- 192.168.0.1 ping statistics --- 5 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss bash-2.04# nmap -sP 192.168.0.* bash: nmap: command not found bash-2.04# /sbin/route add -net default gw<ip_van_router>netmask o.o.o.o window 16384 metric 1 eth0 bash: ip_van_router: Onbekend bestand of map bash-2.04#
Link naar reactie
die 8 was idd een foutje... was die pingopdracht voor of nadat je iets met je eth0 gedaan had? probeer nmap even te installeren, zonder is het lastiger... maar de eerste prioriteit is om je eth0 goed te configureren, die werkt nl niet naar behoren wil je ook eens de output van ifconfig posten? btw: die o.o.o.o is 0.0.0.0 (nullen dus) btw: <ip_van_router> is iets wat je zelf in moet vullen, daarom staat het tussen <> staat er in de documentatie van je router/modem iets over ip's?
Link naar reactie
Ja het lukt weer om te antwoorden dus daar gaat ie. ================= Ik ben er dood en dood ziek van geworden want nog steeds kan ik niet op het net,vandaar dat ik enkele dagen niets heb gedaan met linux maar ik moet verder zien te komen.omdat het alweer een warboel was geworden heb ik weer alles opnieuw er op gezet,als iemand me nu kan vertellen "waar" en "wat" ik in moet vullen in de betreffende bestanden om het aan de praat te krijgen dan zou ik erg gelukkig zijn.maar vergeet niet dat ik linux SUSE 7.0 gebruik.
Link naar reactie
Ik denk dat je nogsteeds niet door hebt dat je door al je lezen totaal de verkeerde richting bent op gaan werken. 1) Je hebt kabel internet dus hebt niets te maken met ppp of pppoe !! 2) Je denkt en doet te moeilijk over je verbinding. oplossing. Ik ga ervan uit dat je alle eerdere onzin nu weggelaten hebt ??? a) In Yast maak je je netwerkkaart bekend. Dit doe je onder hardware toevoegen. b) In Yast ken je danwel een ipnummer aan je netwerkkaart toe (eth0) of je geeft simpel DHCP-client op, dit is misschien ff zoeken maar het is er echt. Mocht je nu geen geldig IP krijgen dan kun je een gateway opgeven die je van of je provider hebt gekregen of je checkt dat ff in windows Simpel en doeltreffend :grin: Echt het is niet moeilijker dan het lijkt je moet alleen wel de juiste dingen lezen en een klein beetje weten waar je heen moet :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...