Ga naar inhoud

Na crash starten programma's automatisch op


Aanbevolen berichten

Hallo! Linux (mandrake 8.1) weigerde op een moment op te starten. Liep ergens vast bij het opstarten van X. Na een aantal nette pogingen bleef alleen de 'harde reset' over. Bij het opnieuw opstarten starten nu een drietal programma's altijd vanzelf op. Ik heb dit al eens gehad, verwijderen en opnieuw installeren werkt. Het is waarschijnlijk een bestandje, maar welk? Met dank en groet, Geert
Link naar reactie
Ik gok dat de sessiebeheer van KDE om een of andere reden bepaalde programma's opstart. Oplossing: herstart KDE vanaf een lege desktop en kies bij het afsluiten voor "sessie herstellen bij volgende login" Tip: Als iets als user niet gaat zoals je wil, formatteer dan niet de hele bups, maar verwijder/hernoem enkele configuratiebestanden in je persoonlijke map. Maak desnoods een nieuwe gebruiker aan om te kijken of het probleem ook dan voorkomt. Formatteren is een sport die naar mijn mening wel erg vaak wordt bedreven door Computergebruikers. Max
Link naar reactie
[quote:15ab891c52] Op 14-03-2002 21:42, schreef maximilaan: Ik gok dat de sessiebeheer van KDE om een of andere reden bepaalde programma's opstart. Oplossing: herstart KDE vanaf een lege desktop en kies bij het afsluiten voor "sessie herstellen bij volgende login" Tip: Als iets als user niet gaat zoals je wil, formatteer dan niet de hele bups, maar verwijder/hernoem enkele configuratiebestanden in je persoonlijke map. Maak desnoods een nieuwe gebruiker aan om te kijken of het probleem ook dan voorkomt. Formatteren is een sport die naar mijn mening wel erg vaak wordt bedreven door Computergebruikers. Max [/quote:15ab891c52] formatteren is een windows-ziekte :wink: gewoon de user verwijderen :wink: (wel even z'n bestanden en mail-directory veilig stellen...)
Link naar reactie
Je ehbt kde afgesloten terwijl het bureaublad leeg was, en de sessie opgeslagen? En de map ~/.kde/Autostart bevat alleen .directory En de map ~/.kde2/Autostart (als die bestaat) ook? Dan is mogelijk de sessiebeheerder corrupt. Max ---------------------------------------- AFAIK // /n./ [Usenet] Abbrev. for "As Far As I Know
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...