Ga naar inhoud

Vraag over IPTABLES: zelfde instellingen na rebooten?


Aanbevolen berichten

Een vraagje over iptables. Ik wil elke keer als ik mijn computer opnieuw opstart dezelfde gegevens terughebben en heb natuurlijk geen zin iedere keer iptables met de hand opnieuw uit te voeren. Welke manieren zijn er om dit automatisch te doen? Ik ben een linuxnewbie en een search met Google maakte me nou niet direct wijzer. Ik hoop dat er hier iemand is die het op een begrijpelijke wijze kan uitleggen. Ik zit zelf te denken aan een opstartscriptje met de verschillende iptables-commando's erin. Maar is er ook nog een andere manier? Waar worden de iptables-strings opgeslagen? Dit is ook een vraag namens een vriend van mij, die een server heeft die al maanden aanstaat en waarop hij gewoon iptables heeft uitgevoerd, niets opgeslagen. Hoe kan hij de boel opslaan zonder opnieuw alles in te tikken in een opstartscript? Niet dat ie plannen heeft zijn server te rebooten, maar de stroom mocht eens uitvallen! :wink:
Link naar reactie
Your current firewall setup is stored in the kernel, and thus will be lost on reboot. You can try the iptables-save and iptables-restore scripts to save them to, and restore them from a file. The other way is to put the commands required to set up your rules in an initialization script. Make sure you do something intelligent if one of the commands should fail (usually `exec /sbin/sulogin').
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...