Ga naar inhoud

Goede Nederlandstalige Linux applicatie site opzetten!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, in mijn brein komt ineens een plan op, om een goede Nederlandstalige index voor Linux (Unix) (Free Software) applicaties te hebben. Het gaat er vooral om dat newbies snel de leuke progs kunnen vinden. Ik stel mij voor: Een systeem waar users applicaties kunnen aandragen. Moderators kunnen indien nodig die apps in goede categorieën indelen, en andere users kunnen ervaringen, commentaar etc. toevoegen en een rating. Zoiets als Freshmeat of OpenSourceDirectory.org dus, maar dan voor het Nederlandse taalgebied. Belangrijk is ook dat de kwalitatief goede, vér ontwikkelde applicaties default vooraan staan. (In een expert/developer modus kunnen juist die apps die nog veel medewerking behoeven vooraan komen) Het zou ook mooi zijn als er: - automatisch updates zouden komen getriggerd door freshmeat.net - duidelijk aangegeven wordt of de app in de Nederlandse taal beschikbaar is. - korte, goede reviews bij zijn. - op welke platformen draait het, (incl. Windows) - accent op vrije software - leuke artikelen - populaire apps automatisch gemirrord worden - meer coole features, wat je maar kan bedenken - een 'Top OF THe Bill' Website Layout!!! Of is er al ergens zoiets? Criteria: toegankelijk, leuk, vóór Linuxgebruikers dóór Linuxgebruikers, actueel maar makkelijk bij te houden, makkelijk te vinden en gebruiken, en vooral overkoepelend. NL.Linux.org heeft zoiets met boeken. Nu zoiets met software. Zijn er (mensen met) ideeën?
Link naar reactie
leuk deze reacties van 2 'nieuwe leden'. Ik vind namelijk dat[list=1:5173767c41][*:5173767c41]Linux wel zo'n beetje klaar is voor de grotere massa, die op zoek ik naar een alternatief voor Windows, maar een Mac aanschaffen net iets te ver vind gaan.[*:5173767c41]Freshmeat.net geweldig is, maar toch niet ideaal voor newbies, vanwege de vele projecten met (voor newbies) onbegrijpelijk doel, inhoud en vaak niet voltooide status (daar is het ook Freshmeat voor).[/list:o:5173767c41]OpenSourceDirectory.org is een aardig voorbeeld van wat ik bedoel. We kunnen eventueel code borrowen, maar nog liever schrijf ik iets anders. PHP-Nuke wordt ook al te veel gebruikt. Ik zoek iets wat veel 'cleaner' is en toegankelijk. Zeg maar iets met de vriendelijkheid en toegankelijkheid van (oooops) http://www.MSN.nl. Bij elke applicatie een goede review (waarbij kritiek zeker niet geschuwd moet worden), duidelijke links, een heldere tutorial etc. En de mogelijkheid van user comments/ratings etc. De Linux-gebruiker van dienst zijn, maar hem/haar ook iets leren. Linux gaat immers over leren, over 'standing on the shoulders of giants'. Ik wil dat best gaan maken. Ik ben ook quasi-eigenaar (via webframe.nl) van linuxathome.nl. Is dat een aardige URL voor dit project? Ik moet hem dan wel gaan hosten bij een andere provider (hier slechts 100K ruimte) en dan moet ook iemand dat .nl domein op zijn naam willen hebben staan, want ik heb geen KvK inschrijving. Andere aardige urls zijn linuxhelp.nl (in bezit van Amaze) linux-thuis.nl linux-thuis.net of ramendicht.nl :oops: . Hmmm.... _________________ Wilbert ([url]http://www.xs4all.nl/~wbsoft/[/url]) Wanneer gaat een HTML document onder Windows [b:5173767c41]Microsoft(r) Internet Explorer Document[/b:5173767c41] heten? Mijn [i:5173767c41][url=http://www.xs4all.nl/~wbsoft/files/Install.log]LFS-install.log[/url][/i:5173767c41] [ Dit Bericht is bewerkt door: wbsoft op 2002-03-11 08:49 ]
Link naar reactie
apps.kde.com had ik nog niet bekeken, maar dat is prachtig! Hooguit is de lijst met categorieën in de rechter kolom wel erg lang. (Zou met uitklapmenutjes wat overzichtelijker kunnen) Wat betreft actueel houden stel ik mij voor dat essentiële info (zoals versie updates) wordt getriggerd door updates op sites als apps.kde.com of freshmeat.net. Bijvoorbeeld via email of een regelmatige poll voor een XML filetje wat de informatie bevat.
Link naar reactie
Bij apps.kde.com kun je via php dat automatiseren. Bijv de indexpagina van http://www.kde.org wordt automatisch gesynchroniseerd met apps.kde.com Ben overigens wel de naam kwijt van het mechanisme dat gebruikt wordt. Als je in de broncode ervan wilt duiken, kijk dan in kde's cvs. bijv. op http://webcvs.kde.org en open de map www Max
Link naar reactie
Ik ben dan wel niet zo'n linux goeroe, en ook geen volwaardige website bouwer, maar ik heb hier al wel enige ervaring mee, dus mocht m'n hulp nodig zijn, dan houdt ik me aanbevolen. 't Lijkt me leuk om de linux gemeenschap nog wat groter te laten groeien door het toegankelijker te maken voor newbie's (zoals ik)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...