Ga naar inhoud

Module problemen


Aanbevolen berichten

Ik heb problmen bij het laden van de module van mijn netwerk kaart (Realtek 8139C). In mijn rc.modules staat: /usr/bin/echo "Loading Realtek 8139C driver..." /sbin/modprobe 8139too In mijn /etc/modules.conf staat: options 8139too media=280 Bij het opstarten wordt de option media=280 niet door gegeven (ofzo) aan modprobe, waardoor mijn netwerk kaart het niet goed doet. Als ik gewoon via de console modprobe doe (en de rest van mn netwerk configureer), doet ie het wel gewoon. Die eerste lijn in rc.modules zie ik ook niet terug bij het opstarten. De 8139too module heb ik niet in de kernel gebakken (of hoe je dit goed moet zeggen). [ Dit bericht is bewerkt door: WvM op 2002-04-04 00:46 ]
Link naar reactie
volgens mij gooi je een paar dingen door elkaar. /etc/modules.conf wordt door de kernel module loader gebruikt, maar wordt niet door modprobe gelezen. je zult dus gebruik moeten maken van die kernel module loader (wellicht moet je hiervoor een nieuwe kernel compilen) of gebruik maken van modprobe/insmod. in het eerste geval zou je module automatisch geladen moeten worden als je het netwerk gaat configureren (ifconfig eth0 blahblah) in het tweede geval zul je de opties expliciet aan modprobe/insmod mee moeten geven
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...