Ga naar inhoud

DCOP server not running ???


anoniem

Aanbevolen berichten

Nou het is zo, dat ik (weliswaar na lang wachten) GNOME inkom met mijn users. Maar binnen Gnome werkt vervolgens niks. Ik weet niet wat je bedoelt met een tekstlogin, hoe moet dat dan ? Waarschijnlijk lukt dat wel. Vertel me eens hoe dat moet en wat ik dan moet doen. M.a.w.: wat heeft het voor nut ? user toevoegen heeft geen zin, pietje pindakaas kwam er ook niet in ! Ik word er een beetje wanhopig van :sad: [ Dit Bericht is bewerkt door: Linuxopjemac op 2002-02-28 07:41 ]
Link naar reactie
een tekstlogin bereik je via init 3 in linux Hoe kom je in init 3? Als je al in init 5 zit, open als root een terminal en typ init 3 Als je nog moet opstarten type linux init 3 achter de bootprompt. Wat dat uitmaakt? nou je omzeilt dan eventuele fouten in de loginmanager KDM Al kde gnome whatever nu wel opstart, dan ligt het aan kdm. Gnome start wel op zeg je, maar na lang wachten. Weet je zeker dat de nieuwe user eigenaar is van zijn persoonlijke mappen?? Wat heb je eigenlijk gedaan voordat dit probleem ontstond? start KDE eens op met dit commando vanaf init 3: startx >log.txt en lees naderhand dit log even.
Link naar reactie
Nou, wat ik voor die ellende gedaan heb weet ik nog wel. Ik heb Mandrake 8.0, en daarin heb ik Linuxconf gestart. Ik heb de veiligheid op hoog gezet. Waarschijnlijk heb ik dit gedaan vanuit user jeroen, dus met su in een shell en dan die aanpassing gedaan. Toen ik uit jeroen ging ben ik er dus nooit meer ingekomen. Ik heb overigens later vanuit de root de veiligheid weer op laag gezet. Het idiote aan Mandrake is dat als je veiligheid hoog kiest, en je daarna weer naar laag gaat, hij niet ales weer terugzet zoals het was. Je moet dan alle daemons weer aanvinken die je bij boot wil laten starten. Maar goed dit is een kleinigheid. Ik zal vanavond eens kijken of ik KDE kan starten vanuit een shell. Ik heb aleen geen flauw idee hoe ik, als ik bij het inlogscherm ben, zo'n shell kan openen. Ik heb normaal gesproken altijd een grafische login. Als ik Linux reboot kom ik in die grafische schil terecht. Ik kan kiezen om te starten in KDE en Gnome. Er staan ook nog wat andere dingen bij. Wellicht dat daar een shell bijzit ? L
Link naar reactie
Hmm, je moet nog veel lezen denk ik. Als je een tekslogin doet, dan zit je in de shell :grin: Je hoeft dus helemaal geen shell of zo te openen. Je gaat naar init 3 logt vervolgens in met je gebruikersnaam en wachtwoord achter de prompt, en voila je bent er. typ nu achter de prompt de door mij aangegeven commando's en kijk dan even verder. Ik denk idd dat die switch tussen beveiligingen je systeem de nekslag heeft gegeven. Mogelijk staan de toegangsrechten op meer plekke niet goed (bijv. users kunnen niet naar map /tmp schrijven) Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...