Ga naar inhoud

DCOP server not running ???


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn gewone users. Als root kan ik gewoon inloggen voor KDE vanuit het inlogscherm maar als gewone user krijg ik een foutmelding (heel stom was gisteren nog niet !). Hij zegt:"could not read network connection list: /home/jeroen/.DCOPserver_diederen.demon.nl_:0 please check that the DCOP server program is running". Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Kan iemand me verder helpen ? Linuxopjemac [ Dit Bericht is bewerkt door: Linuxopjemac op 2002-02-25 20:29 ]
Link naar reactie
Dit is een permissieprobleem. Verwijder alles wat met kde te maken heeft uit de globale map /tmp, en voer een chown -R uit in de map ~/.kde2 van elke gebruiker waarbij dit probleem optreed. Als je een nieuwe installatie hebt, overweeg dan om gewoon alle ~/.kde2-mappen te verwijderen.. Om dit probleem in de toekomst te voorkomen, zet de volgende variabele in bijv. /etc/profile, of in ~/.bashrc van elke gebruiker: [code:1:4b083ef213] export KDEHOME='~/.kde2' [/code:1:4b083ef213] (let op: de ' moet er per sé in zitten!!) Max
Link naar reactie
[quote:58d3eaeb0a] Op 25-02-2002 22:13, schreef Linuxopjemac: Wellicht dat het te maken heeft met het feit dat ik Linux Mandrake op een Mac draai en dat anders wekrt dan een Intel gestuurde Linux ? hulp zeer gewenst.... [/quote:58d3eaeb0a] Nop, KDE is platform-onafhankelijk en wijkt slechts op een enkel odnerdeel af (zoals systeeminfo...) Als voorgenoemde oplossing niets uithaalt is het mogelijk dat bij jouw KDE in ~/.kde haar configuratie zet, ipv ~/.kde2 voer dan voorgestelde oplossing uit op die map. Max
Link naar reactie
Ik ken dit probleem. Ik heb het twee keer gehad en was er te lang mee bezig, dus heb ik SuSE opnieuwe geinstalleerd. Rechten veranderen, .kde en .kde2 weggehaald. kde overheen geinstalleerd. Nix hielp. Ik denk dat het gewoon een bug is in KDE. Dus als je er achter komt....... WIl ik het heel graag weten hoe je het hebt opgelost.
Link naar reactie
Het probleem is als volgt: als je tijdens een user-sessie terloops root wordt om iets te doen, dan worden de configuratiebestanden gebruikt van de user, ipv die van de root. Gevolg: root wordt eigenaar van (delen van) .kde2 Hierdoor werken programma's niet naar behoren, kun je nieuwe configuraties niet opslaan, en in het ergste geval start KDE niet meer op. Oplossing is simpel zorg via chown er voor dat je weer eigenaar wordt van alles in je persoonlijke map ($HOME) Dit probleem kun je dus in de toekomst voorkomen door de eerder genoemde variabele aan te maken, zodat KDE de juiste configuratiemap gebruikt. Het is geen bug in kde, ik heb hem nmlk ooit als bug aangemeld. De reactie van SuSE was bovenstaand pleidooi. Max
Link naar reactie
Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik nu al een stuk verder kom. Die /user/tmp dir was overigens helemaal leeg. Dus daar ligt het niet aan. Het zal eerder iets te maken hebben inderdaad met permissies. Hoe kan ik met chown ook al weer de rechten veranderen zodanig dat de juiste user eigenaar wordt ? Maakt het niet uit waar ik die variabele plaats ? L [ Dit Bericht is bewerkt door: Linuxopjemac op 2002-02-27 08:44 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...