Ga naar inhoud

MySQL wil niet opstarten


Aanbevolen berichten

Ik ben nu bezig om voor mijn Apache webserver MySQL modules te installeren. Daarom de hele reutemeteut ged/l, een paar handleidingen erbij, en hoppa... Heel leuk een ./configure gedaan, met opties als --localestatedir-/data/mysql Daarna make en make install. Tot zover geen problemen, alles compileerde zonder fouten. Nu heb ik het mysql_install_db script gerund, deze maakt nog eens twee directory onder /data/mysql aan. Als ik nu de mysqld wil starten met het daarvoor behorende script, dan komt de melding: Starting mysqld daemon with databases from /data/mysql 020411 17:45:38 mysqld ended En inderdaad, de daemon draait niet meer. In de directory /data/mysql staat nu wel een .err bestand. Daarin staat het volgende: 020411 17:45:38 mysqld started 020411 17:45:38 /usr/local/mysql/libexec/mysqld: Can't find file: './mysql/host.frm' (errno: 13) 020411 17:45:38 mysql ended in de dir /data/mysql/mysql staat wél een bestand host.frm, ook al zegt hij dat hij hem niet kan vinden. Deze directories hadden eerst de groep root, en dat heb ik veranderd in mysql, niks helpt echter.. Waar gaat het fout, en wat doe ik mis?? [ Dit bericht is bewerkt door: rkars op 2002-04-11 22:44 ]
Link naar reactie
Ben er nog even verder mee aan het stoeien gegaan, nog wat extra howto's bekeken en geprint, maar nog steeds zonder resultaat. Het lijkt wel of niemand dit probleem heeft gehad, want in geen enkele howto kwam dit probleem naar voren! Daarom hoop ik ook zeer dat iemand hier een oplossing heeft! Zelfs een nieuwe ./configure en make heeft niet geholpen. Ik zit er nu aan te denken om weer een nieuwe configure te doen, maar dan de standaard instellingen te houden, zodat mijn database in ./mysql/var komt te staan, in plaats van in mijn data dir. Zou dit misschien verschil maken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...