Ga naar inhoud

Internet delen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds kort heb ik Suse 7.2 geinstalleerd. Nou wil ik nog een netwerk opzetten met W98 computer. Dit is met behulp van samba al gedeeltelijk gelukt. Ik kan vanaf de W98 computer al op de Linux computer komen, maar andersom lukt het niet. Als vanuit KDE met Konqueror naar netwerk ga krijg ik de foutmelding: Could not connect to host localhost. Verder heb ik een kabelinternet abonnement die ik graag wil delen met de W98 computer. Dit is mij nog niet gelukt. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:543ec97ea3] Op 01-02-2002 12:16, schreef Brutus: Hallo, [eerste probleem: weet ik niet] Verder heb ik een kabelinternet abonnement die ik graag wil delen met de W98 computer. Dit is mij nog niet gelukt. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt! [/quote:543ec97ea3] Het tweede probleem is volgens mij het simpelste en vooral ook het veiligste op te lossen door ergens een oude 386 of 486 computer op te scharrelen, twee netwerkkaartjes er in en er Freesco (simpel te installeren op 1 flop, heb ik zelf). Meteen dus is je achterliggende netwerk beveiligd door een firewall. (Win & linux computers). Na installatie zijn keyboard & monitor niet echt meer nodig. Gewoon compu aan: freesco boot. compu uit, freesco weg. Als je 16 of meer MB RAM hebt, is een harddisk in de Freesco computer niet nodig. Bij 6Mb tot aan 16Mb RAM wel. Boot dus ook sneller. Ook dan blijkt de aan/uit knop geen moeilijkheden te geven :smile: Op de site http://www.freesco.com staat ook ergens een verwijzing naar Nederlandstalige manuals. Uiteraard zijn er meer opties voor software voor een router/firewall. FreeBSD, Smoothwall, .... [ Dit Bericht is bewerkt door: Douwe op 2002-02-01 15:15 ]
Link naar reactie
Tenk joe verrie muts. Met smb://192.168.0.2 is het gelukt op op de windows pc te komen. En op dezelfde manier kan ik ook op mijn eigen shares komen. Wat ik echter nog niet begrijp is dat het met smb://...... wel lukt, maar met lan:// ..... niet. Verder kan ik in het configuratiescherm helemaal niks vinden van samba. Het enige wat ik heb gevonden is LISa. Naar mijn idee heb ik dat goed geconfigureerd
Link naar reactie
Voor LiSA heb je volgens mij ook een liSA-server in je netwerk nodig. Lees daarvoor even de tab "Hulp" in het configuratiecentrum. Verder heb je in kcontol het tabblad "zoeken". Aldaar "smb" ingetypt levert 2 configuratiemodules op: "Samba-status" en "Windows Shares". In de laatste configuratiemodule kun je de instellingen van je Windows-netwerk opgeven. Maar als smb:/ werkt dan ben je er eigenlijk al. Je kunt je netwerk toevoegen aan de zijbalk van Konqueror. Ga daarvoor naar het menu "Ga naar->Zijbalkinstellingen in Konqueror. Open in het volgende venster de map waarin je de smb-verbinding wilt zetten, en klik met de rechter muisknop op een lege plek in de Konqueror-weergave. Kies voor "Nieuw->koppeling naar locatie (URL-adres) Vul de velden in, zoek een leuk icoontje en klik op "OK" Herstart Linux (oh wacht even, dat hoeft niet bij dit OS :grin:, ik bedoel: herstart Konqueror) en open het Windows-netwerk via je zijbalk. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...