Ga naar inhoud

Linux depressie


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja ik ben het zat. Ik werk nu al zo'n drie jaar met linux en het is nu al zo dat ik dat de hele dag in een linux omgeving aan de gang ben. Weliswaar als gewone gebruiker, ben tenslotte gewoon verkoper, maar zoals altijd is in land der blinden éénoog koning en dat geld dus ook hier. Maar nu we, hier op mijn werk, zo'n drie maanden met linuxsystemen aan de gang zijn krijg ik er steeds minder zin in. Het loopt nooit vast, iedereen kent inmiddels de weg en stelt nagenoeg geen vragen meer, zelfs de meest stomme dingen hoor ik niet meer. Kortom de verveling begint er in te komen. Dus laatst thuis een nieuwe video kaart geinstalleerd, en vol verwachting want nu kon ik weereens lekker sleutelen in mijn OS. Maar helaas want letterlijk binnen vijf minuten deed dat kreng datgene wat hij moest doen. Dus weer geen uitdaging, weer geen problemen, weer geen genoegdoening. Het Forum dan, dan ga ik me dar maar weer op storten. Zijn er bijna geen moeilijke dingen meer in Linux. Niemand die meer komt van hoe moet ik mijn scanner aansturen of hoe krijg ik mijn isa geluidskaartje aan de gang want het is zo stil als ik aan het werk ben, of hoe moet ik nu van Mp3 een cd branden, of hoe kan ik een netwerkje opzetten waarbij ik linux en windows clients heb. Balen, Linux is gewoon een heel saai OS dat dat doet wat het doen moet, makkelijk te installeren/configureren is waar de dingen werken zoals het hoort en als het eenmaal werkt zoals jij wil, het eruit ziet zoals jij wil en die programma's bevat die jij gebruikt eigenlijk geen uitdaging meer is, er gaat gewoon nooit iets stuk. Dus moraal van deze dip is Wat ga ik nu doen met al die vrije tijd ??? Heb natuurlijk zelf al nagedacht, Ik schrijf weleens een stukje voor een pcblad en dat kan ik natuurlijk blijven doen zodat meer mensen linux gaan gebruiken maar moet ik al die mensen nu ongelukkig gaan maken en overtuigen dat een saai os waar het eigenlijk nooit fout gaat nu echt i