Ga naar inhoud

voor de duidelijkheid voor newbie(meikkezelluf)


anoniem

Aanbevolen berichten

Bedankt iedereen. Heb nu vlot het systeem basis-klaar gekregen. Alleen nu het volgende...als ik inlog als root om bv. mijn x-systeem te installen en commando's als xf686config of XF86Setup, dan geeft basch een foutmelding. Komt dit omdat ik in een verkeerde dir zit ? Heb bij installeeren alles van x en het meeste andere wel geinstalleerd...maar als ik in de dirs kijk (midnight commander) dan staan voor heel veel dingen en * (asterisk) betekent dit dat ze zijn ingepakt ? Volgens mij maak ik een stomme fout, maar als ik maar wist wat, dan kan ik me met de meeste andere dingen ook wel redden. Heb alle man/howto/faq's al gelezen, maar die gaan er alle van uit dat de commandos uitgevoerd worden... De hd wordt standaard gemount dus dat kan het ook niet wezen lijkt me.
Link naar reactie
Als je in MC dingen ziet met een asterix dus: *XF86Setup Dan betekent het niet meer dan dat het een executable is. Ik weet iet hoe bekent je bent met NortonCommander Maar MC werkt hetzelfde. Als je bijv. bovenin (mbv. F9 ) het Rechtse paneel instel op info dan kun je dit soort dingen ook direct zien. Als je config voor X niet wil starten kan het zijn dat je het Pad niet goed hebt ( ben geen Slack kenner dus ....) dan moet je het volledige pad naar bestand opgeven. Om ff snel te kijken of je een bep bestand hebt kun je #$locate filename in rammelen en dan krijg je alles tezien wat je queeri bevat. Dus XF86 geeft oa. /padnaar/XF86Config maar ook /padnaar/XF86Setup. door #$locate filename |less of more te gebruiken kun je wanneer de rij te lang is ff heen en weer scrollen. Succes Walter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...