Ga naar inhoud

Deling netwerk onder linux


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen.. Ik heb het volgende probleem. Ik heb een linux pc met redhat 7.2 met kernel 2.4 en dat geeft nog al wat problemen. Ik probeer mijn internet te sharing naar een windows pc die draait op windows Xp en me en 98 se Ik krijg de volgende foutmeilding als ik dit in type: ipchains -F ipchains -p forward DENY ipchains -A formward -j MASQ -s 192.168.1.0/24 -d 0.0.0.0/0 bij de laatste zin krijg ik deze foumelding Warning: you must eneble IP forwarding for packets to be forwarded at all: "use echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward Maar in dat bestand staat helemaal niets in ??? klopt dat ??> wie kan mij hierover uitleg geven? Heb ook al geprobeerd met iptables te werken maar daar krijg ik ook steeds deze fout in met het oude ipfwadm krijg ik een foutmelding dat ik mijn kernel moet updaten. Wie kan mij verder helpen ???
Link naar reactie
[quote:2ae75ee4b2] Op 05-04-2002 20:54 schreef Francois Ockers: Hoi iedereen.. Ik heb het volgende probleem. Ik heb een linux pc met redhat 7.2 met kernel 2.4 en dat geeft nog al wat problemen. Ik probeer mijn internet te sharing naar een windows pc die draait op windows Xp en me en 98 se Ik krijg de volgende foutmeilding als ik dit in type: ipchains -F ipchains -p forward DENY ipchains -A formward -j MASQ -s 192.168.1.0/24 -d 0.0.0.0/0 bij de laatste zin krijg ik deze foumelding Warning: you must eneble IP forwarding for packets to be forwarded at all: "use echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward Maar in dat bestand staat helemaal niets in ??? klopt dat ??> wie kan mij hierover uitleg geven? Heb ook al geprobeerd met iptables te werken maar daar krijg ik ook steeds deze fout in met het oude ipfwadm krijg ik een foutmelding dat ik mijn kernel moet updaten. Wie kan mij verder helpen ??? [/quote:2ae75ee4b2] Het is eigenlijk geen echt bestand, maar een variabele in de kernel om aan te geven of het systeem ook tcp/ip paketten door moet geven. Meestal staat dit standaard op 0 (uit), je kunt het aanzetten door dit in 1 te veranderen met "echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward". Op deze manier is het na een reboot weer uitgeschakeld, dus moet je in de netwerkconfiguratie van RedHat IP Forwarding aanzetten zodat dit elke keer tijdens het opstarten gedaan wordt.
Link naar reactie
en ik heb nog een probleempje jammer genoeg mijn snelheid is niet optimaal als ik luister naar winamp onder windows was hij goed zoals het allemaal eerst stond maar nu er een linux bak voor hangt is hetn iet om aan te horen. wat kan dat wezen ? er liggen 10mbit kaart in naar inet en 100mbit voor het netwerk ik heb al weliets gevonden dat hij mijn internet op24 bit maar ik wil hem liefs op 128 bit krijgen zodat mijn connectie goed is nu is hij happerend maar voor de rest draait het best lekker [ Dit bericht is bewerkt door: Francois Ockers op 2002-04-06 02:08 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...