Ga naar inhoud

newbie zoekt help! installeren van tar bestanden onder suse


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik probeer een het bestand klettres1.0 te installeren. Ga als volgt te werk: tar zxvf klettres-1.0-tar.gz, dan: cd klettres-1.0, vervolgens: ./ configure, make en su en make install. Probeer dan het programma op te starten dat start ook maar krijg dan de volgende foutmelding: file $KDEDIR/share/apps/klettres/level1.txt not found. Dit bestand bestaat wel maar in de dir. /opt/kde/share/apps/klettres/level1.txt Het programma klettres staat in de map: /opt/kde/bin/kletters Ik vermoed dat hier met installeren iets fout is gegaan. Maar hoe ik dit nu corrigeer....? Met dank!
Link naar reactie
[quote:597f52319b] Op 2002-01-19 08:37, schreef graat: Dank je wel voor beide reacties! Ik heb de betreffende bestanden naar de map /opt/kde2/ gecopieerd (wist ook niet hoe ik een en ander moest linken). Het werkt nu, krijg niet altijd de juiste geluiden bij de juiste letters.... [/quote:597f52319b] Hmm, dat lijkt me een foutje van de applicatie zelf (klettres is volgens mij nog bèta) Zoek even de geluidsbestanden op en kijk welk geluid welke naam heeft. Door de namen te verwisselen heb je grote kans dat de geluiden wel goed worden gebruikt. Maak wel eerst een reservekopie van de geluidsbestandenmap :wink: een symbolische koppeling maak je het makkelijkst vanaf de commandoprompt. typ als root: [code:1:597f52319b] ln -s /opt/kde2 /opt/kde [/code:1:597f52319b] Vanuit de bestandsbeheerder van KDE doe je het als volgt: open 2 weergaven van Konqueror (bestandsbeheerder), met in beide weergaven de map /opt. Verwijder eerst /opt/kde, en sleep vervolgens /opt/kde2 vanuit de ene weergave naar de ander. Konqueror vraagt vervolgens wat je wilt doen: kopiëren/verplaatsen/koppelen. Selecteer de laatste optie. Vervolgens merkt Konqueror op dat /opt/kde2 reeds bestaat en vraag je te hernoemen. Hernoem dan de koppeling naar /opt/kde Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...