Ga naar inhoud

ip forward sturen met poorten


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen daar ben ik weer wat een zeikerd he Nou ik wil het volgende weten: iedereen werkt met iptables. maar ik heb gewerkt met ipchains daar heb ik mijn netwerk mee aan de praat gekregen en kunnen delen naar inet. Maar nu het volgende ik wil dat mijn windowspc's erachter een goede inet verbinding krijgen mijn download snelheid komt niet hoger dan 6 tot 7 kb maar ik heb een 10mbit verbinding liggen dus het draati voor geen meter kan ik wel stellen. site's zoeken geen probleem dat gaat snel en goed maar een stream van internet luisteren via winamp gaat voor geen meter het haperd en speelt niet dus mijn vraag is kan ik poorten open gooien via ipchains of moet ik mijn hele netwerk weer omgooien naar iptables ? wie kan mij hier over meer uitleg geven ??
Link naar reactie
heb je dan dezelfde server??? verder denk ik niet dat het aan de firewall ligt (tenzij je daar exotische limiten in hebt gestopt of zo) het zou aan de linux-software kunnen liggen (en dan denk ik mn aan de config daarvan) vraagje: hoe is je download op dezelfde bak waar je die streaming media beluisterd??? als dat normaal is dan weet je vrij zeker dat het niet aan je netwerk ligt
Link naar reactie
als ik via die linux bak download gaat het op volle snelheid die is goed maar over het netwerk niet heel erg gek. Het is allemaal nieuw wat ik erin heb gestoken. 3com 100mbit kaarten 2 stuks een nieuwe switch van 3com dus daar kan het niet aan liggen en ftp cat5 bekabeling dus daar ligt het ook niet alles is gloed nieuw. en als ik de inet verbinding in de kaart van mijn netwerk steek si mijn download snelheid ook goed dus aaan de kaarten ligt het ook niet en als ik over het netwerk naar andere pc's over stuur is mijn snelheid ook goed dus ja ik heb alles al geprobeerd maar ik kan het gewoon niet vinden . snap jij het ?
Link naar reactie
zal het proberen uit te leggen. Ik heb een leuke linux bak hiero staan een pentium 2 dual 450 mhz mer daarin 2 netwerken onder 32 bitt pci slot van 3com 100mbit als ik met die linux online ga heb ik een goede download snelheid. maar niet uit wat ik doe. Op mijn windows pc erachter 1 op xp een game pc met daarin ook het snelste wat er nu te krijgen een dual amd XP 2gb kanik moer mee doen. Mijn download is 6 kb en die moet er minimaal 1 mb of hoger zijn. en mijn upload is ook niet meer dan 13 kb die moeten er minimaal 500 kb. mijn winamp player waar ik altijd naar luister op inet moet minimaal 128kbs per sec hebben anders speelt hij niet. dan haperd hij als de ziekte. Mijn verbinding komt op een server binnen die helemaal afgesloten staat van de binnen wereld. en buitenwereld hij geeft alleen ip's om op het internet te kunnen. een soort eigen provider is door een bedrijf hier gezet. kost wel wat maar oke dat doet er niet toe. Ik ben zelfs zover gegaan dat ik gister die server heb laten ophalen er een nieuwe heb laten plaatsen omdat ik dacht dat het daaraan lag. Maar nee hoor nog steeds het zelfde fuck probleem. Nu heb ik op die server maar een 2de ip aan gemaakt zodat ik 2 verbindingen in huis heblopen 1 voor de fuck linux bak en 1 voor mijn windows systeem om goed te gamen en luisteren naar muziek. Nu wil ik dus terug naar 1 ip omdat ik anders problemen heb met mijn intern netwerk. maar ik kan die linux niet configureren naar mijn zin. Ik heb vroeger ook al eens met linux gewerkt en dat ging goed en liep als een zonnetje. maar nu krijg ik er geen spat uit en haat ik het systeem en staat nu in de hoek van mijn kantoor. Dus wat is de oplossing voor dit probleem. ik heb helemaal configureerd met ipchains. Zo heb ik het altijd gedaan en heb er nooit problemen mee gehad. Maar als ik nu alles doorlees op de linux site's en nl uitleg hebben ze het nu alleen nog maar over iptables. Moet ik daar ook naar toe gaan om mijn hele netwerk op snelheid te krijgen ? en zo ja wat is een goed script ervoor. Ik ben al wel zo ver dat die linux bak een 24 bit script over het netwerk plaats. zal je wel zeggen hoe komt hij erbij . Nou als ik mijn server lesten laat doen zie ik wat voor script hij over het netwerk gooitd en dat komt niet hoger dan 24bit. EN wij nederlands draaien op 128bit en 256bit scripts. Ik hoop dat je dit allemaal snapt zoneit wil je daar wel verder uitleg ingeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...