Ga naar inhoud

Laptop en suse problemen


anoniem

Aanbevolen berichten

videokaart type: ATI Mobility Radeon, supported by xfree 4.1.0

Waarschijnlijk zit deze versie van X niet standaard bij 7.1.

Deze is misschien ook handig: http://www.compaq.com/products/quickspecs/10886_na/10886_na.html

grtz

------------------ ------------------------- There are two rules for success in life:

Rule 1: Don't tell people everything you know.

[This message has been edited by [DarthV] (edited 07-01-2002).]

Link naar reactie
Yep,

SuSE 7.1 is te oud om jou videokaart te ondersteunen onder XFree86 4.x. Misschien dat op ftp.suse.com nog een upgrade staat van XWindows. Anders is het advies een recentere versie van SuSE zien te verkrijgen. SuSE 7.3 heeft wel XFree86 4.1.0 meegeleverd.

Groet,

Philip

------------------ Bezoek ook eens mijn Nederlandstalige Linux beginners homepage: http://baserv.uci.kun.nl/~philipg/

Link naar reactie
Op de volgende link vind je Xfree 410 van suse. deze rpm's zijn prima te installeren met yast en vervolgens met sax2 te installeren en configureren. Op mijn laptop werkte dit in tegenstelling tot de voorgangers van xfree als een trein.

ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/supplementary/X/XFree86/XFree86-4.1.0-SuSE/suse71

Succes

Link naar reactie
Mandrake 8.1 werkt nu ook met de juiste instellingen voor het grafische gedeelte, edakt voor de suggesties. Nu heb ik weer een ander probleem; mijn netwerkkaart wil niet werken, ik krijg bij het opstarten van mandrake gelijk een pci failure terwijl wel een groen lampje gaat branden op de card. Ik heb meerdere kaartjes geprobeerd, van xircom de realport modem/ethernet 10/100 kaart en van 3com de 3c589c lan etherlink III pc card.

help...

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...