Ga naar inhoud

scroll muis


anoniem

Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by maximilaan: WStolk: welke tekstcodering gebruik je? Voor elke " die je maakt krijg ik nmlk een s met dakje te zien. Het programma waarmee je scrollen activeert heeft volgens mij "IMWheel" Kijk ook even in de knowledgebase van Mandrake hoe je de wielmuis kunt gebruiken in Linux/X Window Max Max

¨= in Opera dus gewoon '' en in ieder willekeurig ander programma tegenwoordig die S met dakje maar in Opera is het dus Western (ISO 8859-1) en in KDE iso8859-15. Dus als jij het weet hou ik me aanbevolen.

Nu ik trouwens ff zit te kijken bij Country en Language zie ik tot mijn verbazing wel het Euro teken als valuta staan maar ik kan hem dus mooi niet zichtbaar maken zonder de xmodmap handmatig op te geven :sad:

Link naar reactie
Hallo Jongens,

Als gevolg op jullie raadgevingen ben ik gaan experimenteren in Linux. In Mandrake 8.1 ben ik naar Controlpanel gegaan en gekozen voor 'Hardware' en dan voor 'mouse'. Hier kon ik inderdaad een keuze maken uit verschillende muissoorten en -typen. Helaas staat mijn muis er niet bij. Hier in dit scherm kan je ook je muis testen, en eigenlijk werkte de muis op alle keuzes. Dus ik heb een type en soort gekozen waarvan ik dacht dat het dicht in de buurt van mijn muis was. Helaas was dat een verkeerde beslissing. Het gevolg is dat ik nu helemaal geen muis meer kan bedienen in Linux. Nu kan ik wel inloggen met het toetsenbord, maar hoe kom ik weer in mijn Controlpanel bij de optie 'mouse'? Met het toetsenbord kom ik tot 'Hardware', maar de onderliggende onderdelen slaat ie over. Ook indien ik als 'root' inlog. Wie heeft een tip of toetscombinatie waar ik elk onderdeel in dit venster kan bedienen en zo mijn verkeerde keuze terug kan draaien?

Alvast bedankt, John.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by wstolk: Nu ik trouwens ff zit te kijken bij Country en Language zie ik tot mijn verbazing wel het Euro teken als valuta staan maar ik kan hem dus mooi niet zichtbaar maken zonder de xmodmap handmatig op te geven :sad:
Ik heb SuSe vorige week opnieuw gestart, en het vile me op dat de instellingen in Xmodmap idd genegeerd werden. Vreemd. Overigens, dat shellscriptje in de map Autostart van KDE werkt bij mij perfect!! In de Globale KDE-map zit ook een Autostart-map, vor het geval elke user het schellscript moet/mag gebruiken...

Max

Link naar reactie
quote:
Originally posted by wstolk: ¨= in Opera dus gewoon '' en in ieder willekeurig ander programma tegenwoordig die S met dakje maar in Opera is het dus Western (ISO 8859-1) en in KDE iso8859-15. Dus als jij het weet hou ik me aanbevolen.
Nou, het enige verschil tussen sio 8859-1 en 8859-15 is het Euroteken, voor zover ik weet. Het kan zijn dat ik een broken lettertype gebruik, die de indeling een beetje door elkaar gegooid heeft en dus ¨ laat zien waar jij " typt. Viel me ook op met de ¤, in sommige postings toont Konqueror een viekrant vakje ipv het Eurosymbool...

Max

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...