Ga naar inhoud

NAS via 2 routers


anoniem

Aanbevolen berichten

Geachte lezer, Ik weet niet of ik mijn e-mail naar het juiste adres stuur (anders svp doorzenden), maar misschien kunt u mij helpen met het volgende : Beneden in mijn huiskamer komt de kabel van Ziggo binnen. Buiten de Tv is daarop een Router van Ziggo aangesloten ( Cisco EPC3925) De Wifi daarvan werkt uitstekend en ik heb een LAN kabel lopen naar de 1ste etage waar mijn werkkamer is. Daar komt de kabel uit in de router ( die er heel lang zit omdat ik vroeger een andere router van Ziggo had) Op die router ( Sitecom 300N wl351) zit via een LAN mijn desktop aangesloten; de desktop van mijn vrouw, de wifi werkt ook en via een LAN-poort een NAS-apparaat. ( Iomega storcenter IX2) Mijn desktop kan communiceren met de NAS. Via de WIFI van de Sitecom gaat dat ook. Maar via de wifi van de Cisco of van buitenaf ( bv. als ik bij mijn zus ben) gaat met geen mogelijkheid. Dat laatste zou ik graag ook willen, vandaar mijn vraag : Kan dat met mijn constructie in huis ? Zo ja, wat doe ik fout en welke instellingen moeten er gedan worden Zo neen, wat kan ik doen dat ik van “buiten” met de NAS kan communiceren EN met mijn desktop op de 1ste etage. Heel hartelijk dank voor uw reactie.
Link naar reactie
Indien je twee routers achter elkaar plaatst, kun je te maken krijgen met twee verschillende zogenaamde subnetten, die onderling niet te bereiken zijn doordat de ip adressen in verschillende bereiken liggen. Wil je dat niet, dan moet je zorgen dat niet beide routers werken als een apparaat dat ip adressen uitdeelt. Via het internet kun je makkelijk vinden hoe je dit kunt instellen, zoek even op 'router achter router' bijvoorbeeld. Heb je het goed ingesteld, dan kun je ook van buiten de NAS, aangesloten op de tweede router, benaderen. Doordat de tweede router dan in hetzelfde bereik van ip adressen valt als de eerste.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...