Ga naar inhoud

Openen in nieuw venster


Aanbevolen berichten

Die deïnstallatie mag je doen - maar controleer dan wel of IE9 die dan terugkomt soms dezelfde nukken heeft. Zoja, dan ook verwijderen - dan blijft IE8 over. Dan de Windows update inschakelen en laten zoeken naar updates. Dan zal vermoedelijk IE10 weer worden geïnstalleerd en misschien dan geen nukken meer heeft. Zelf gebruik ik altijd FF en een zeldzame keer IE.
Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Inmiddels een paar dagen verder. Het liet me toch niet los, en ik heb die deïnstallatie gewoon uitgevoerd via Configuratiescherm/Update IE10 ongedaan maken. Heb nu weer IE9 en vind dit geen probleem. Alles werkt nu namelijk weer zoals het hoort. Afwachten nu wat er met de eerstvolgende automatische update gaat gebeuren. Voorlopig is mijn probleem opgelost. Edit: Het probleem ontstond na de update van IE9 naar IE10, wat nu teruggedraaid is. Iets moet er dus tijdens die update zijn "omgevallen".
Link naar reactie
Zelf zit ik te peinzen over de eerste berichten over IE10. Aanvankelijk zou de eerste versie ervan alleen geschikt zijn voor Windows 8. Niet voot Windows 7 dus, terwijl "ze" hem misschien toch in de automatische update-lijst hebben gezet op een moment dat dit eigenlijk nog niet kon. Maar goed, dat is maar een veronderstelling. Voorlopig is het opgelost en ja, wat is het verschil met IE10? Doet me denken aan het spelletje "Zoek de verschillen". Die verschillen zullen er ongetwijfeld zijn, maar aan de oppervlakte zie ik ze niet.
Link naar reactie
Eureka! Ik wil dit toch even melden, want hoe eenvoudig kan iets zijn. Een karaktereigenschap van me is dat iets, ook al is het soms van ondergeschikt belang, me nooit helemaal met rust laat. Ik had zoals gemeld de update naar IE10 ongedaan gemaakt en was daardoor teruggevallen op IE9, probleem opgelost. Eigenwijs als ik was installeerde ik opnieuw de update IE10 en prompt had ik het probleem weer en opnieuw weer terug naar IE9 hielp deze keer niet, hoogst merkwaardig! Maar het sterkte me wel in de veronderstelling dat het aan iets kleins moest liggen. Vervolgens ben ik, weer naar IE10, toch wat dieper in de internetopties gaan grasduinen en vond daar de optie "Uitgebreide beveiligde modus inschakelen". Deze stond (standaard) niet aangevinkt en het wel aanvinken loste alles op. Eerlijk gezegd begrijp ik het verband niet, maar het werkt! Een ander fenomeen dat los hiervan staat is dat IE10, ontdekken wij nu, sommige sites met frames niet meer goed lijkt weer te geven. In plaats van de inhoud van het frame wordt een blank gedeelte op de pagina getoond. FF toont alles wel correct. Ik ben vergeten welke sites dit wel en welke dit niet vertoonden. Zal wel een klein verschilletje in de HTML-programmering zijn neem ik aan. Maar goed, ik lees zo hier en daar dat dit sinds IE10 meer wordt geconstateerd. En bovendien is het html-programmeren met frames finaal uit de tijd, dus waar klaag ik over, ik heb zonodig FF achter de hand, dit fenomeen ligt niet aan mij. Edit: En met aanvinken van "Alle websites met de compatibiliteitsweergave weergeven" of dit doen voor die ene specifieke site was dit euvel ook opgelost Edit: Na nog wat grasduinen vond ik op de site http://blogs.msdn.com/b/ieinternals/archive/2012/03/23/understanding-ie10-enhanced-protected-mode-network-security-addons-cookies-metro-desktop.aspx nog dit: [quote:cf695f17e2] In the upcoming Internet Explorer 10 on Windows 7 and Windows Server 2008R2, the only thing that enabling Enhanced Protected Mode does is turn on 64bit Content Processes. But, when running on Windows 8, the EPM option provides even more security by also causing the sandboxed Content Process to run in a new process isolation feature called “AppContainer.”[/quote:cf695f17e2]Misschien geeft dat antwoord op het raadsel. Ik heb dus Windows 7.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...