Ga naar inhoud

Op welke wijze kan ik een pc met W7 family pack upgrade( over Vista) volledig opnieuw installeren?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn pc met W7 home premiumupgrade(family pack 3 licenties), geinstalleerd over Vista na enige jaren gebruik volledig opnieuw installeren, na inbouw van een grotere harde schijf. Kan dit door de installatieDVD van de W7 upgrade opnieuw te draaien over de huidige oude installatie, of moet ik eerst Vista weer installeren en daarna weer de upgrade? Kan ik nog problemen verwachten bij de activering? Dit aangezien Microsoft deze installatie mogelijk als een vierde installatie zal beschouwen?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Darknessblade geeft al aan hoe je het kunt doen. Maar omdat het family pack een upgrade is, moet je wel Vista hebben op een DVD installatieschijf. Anders loopt je vast omdat vista in de verborgen partitie op de oude schijf staat, die dan uit de PC is gehaald. Als het goed is moet je wel naar de verborgen partitie kunnen (o.m. via de fameuze F8 startoptie) en vervolgens een back-up op DVD kunnen branden. Met een beetje mazzel heb je zelfs een utility die dit voor je doet. Allemaal te doen voordat je de nieuwe schijf monteert. 1. Als het besturingssysteem bij de upgrade van Vista naar W7 aangeeft dat alle licenties ingebruik zijn, geeft het programma óók aan how je contact met MS moet maken om aan te geven dat het een legitieme herinstallatie is door vervanging van een component. 2. Als je de nieuwe schijf koopt ter vervanging, overweeg eens om ze in het systeem te monteren (waarom zou je de oude weggooien trouwens...). Bespaart je een herinstallatie en je hebt per saldo meer ruimte.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...