Ga naar inhoud
  • 0

Kan Windows 8 niet installeren

anoniem

Vraag

Het lukt mij niet om Windows 8 te upgraden over Windows 7 heen. Vlak voor het einde van de installatie wordt aangegeven: de installatie van Windows is niet voltooid. De vorige versie wordt hersteld. Ik heb de upgrade assistent over Windows 7 laten gaan en deze komt met de volgende mededeling”: Beveiligd opstarten is niet compatibel met de PC. Beveiligd opstarten wordt niet ondersteund door de firmware op de PC, dus u kunt deze niet gebruiken in Windows 8. Ik heb een laptop HP Compaq Presario CQ 71 (32 bits) van 2009. Kunt u mij laten weten hoe ik Windows 8 wel geïnstalleerd krijg? Bij voorbaat dank. Rob Doornebal
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
[quote:8d3ba380b0="canonboy"].... maar ja dat Windows 8 he . ik zou het persoonlijk nooit kopen en installeren . wat een bagger.....[/quote:8d3ba380b0] Dat kan je wel vinden, maar die info vroeg hij niet..... :wink: Kijk hier eens: http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh824987.aspx Weliswaar in Engels, maar bottom-line is dat het BIOS gebaseerd moet zijn op "UEFI-basis". Ik weet niet of jouw systeem dat is en ook niet of je die optie in Win8 kunt uitschakelen.
Link naar reactie
  • 0
Ik hoor dat vaker dat de bios moet zijn op UEFI-basis, maar ik heb windows 8 op mijn medion E6215 en voor mijn neefje op een oudere acer laptop zonder enig probleem kunnen installeren. Het lijkt mij ook raar dat het met een oudere bios niet zou lukken, want windows 8 wordt gepromoot om zelfs over windows xp en vista heen te zetten en pc's met xp of vista hebben geen bios op UEFI-basis. Maar bij beide laptop's heb ik eerst windows 7 met alleen de drivers geïnstalleerd en pas daarna de upgrade van windows 8 met succes laten draaien. Dus misschien dat er nu iets op je Compaq geïnstalleerd staat wat problemen geeft.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...