Ga naar inhoud

W7 opnieuw installeren.Wat kan ik verwachten?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben het nu zo godsgruwelijk beu. De hele PC is zoooo langzaam. Of ik nu muziek wil draaien of een website opzoek. Het duurt en het duurt. Ik heb al diverse malen virus en spamkillers en opschoners geprobeerd, maar weinig echt merkbaar verschil. Ik wil nu dus helemaal schoon beginnen. Eerst natuurlijk al mijn docs , muziek, pics en data backuppen. en dan W7 en Office opnieuw. Ik huiver en beef wel. Waar moet ik op letten en graag tips. Groet
Link naar reactie
Sandy, opnieuw Windows 7 installern kan altijd. Hooguit dat je voor je printer etc. nieuwe drivers op moet halen. Maar als je verder niets doet heb je mogelijk het probleem over X tijd weer en dan weer opnieuw installeren? Het is verstandiger eens na te gaan wat er allemaal wordt opgestart als je de pc aanzet en of er inderdaad geen naargeestige onbekende acties plaatsvinden op je pc. Het lijkt mij verstandig om eerst Abraham54 te raadplegen die onder de topics van beveiliging en privacy zijn domicilie houd. Hij zal je een hoop opdrachten kunnen geven om uit te voeren maar sluit dan alle mogelijke ongewenste programma's etc. uit om te beoordelen of een nieuwe installatie zinvol is. Dus plaats je bericht naar beveiliging & privacy.
Link naar reactie
Op zich kan je niet zoveel gebeuren als je maar een goede backup hebt van je bestanden. Het liefste niet op de computer zelf, je zou niet de eerste zijn die de verkeerde harddisk/partitie formatteert ;) Het belangrijkste is dat je de driver voor de netwerkkaart bij de hand hebt, zodat je weer internet hebt na installatie. Heb je internet, dan zijn de oplossingen voor eventuele problemen ook niet moeilijk te vinden. Heb je eventueel nog de beschikking over een andere computer met internet?
Link naar reactie
Start hem eens op in veilige modus, is hij dan nog traag? of werkt hij dan wel lekker vlot? Vaak werken ze dan wel snel, dan is windows niet je oorzaak, maar alle andere software die erop zit en allemaal een beetje snelheid verbruiken terwijl je die programma's niet gebruikt op dat moment. Mijn schoonouders doen dat ook, installeren alles wat los en vast zit, tig toolbars erop enz... als ik dan alleen maar de overtollige programma's verwijder en Ccleaner toepas, is hij weer heerlijk snel.
Link naar reactie
Ben het met DexterXL eens de traagheid van Windows komt vaak door het downloaden en maar installeren van progjes, tolbars, etc Mijn zoontje heeft een dualcore met 4gyg geheugen een snelle graka en klaagt steen en been dat AutoCAD LT, office niet vooruit te branden zijn. Ik heb een AMD Sempron van 11 jaar oud met 2 gyg en een AGP graka en draai Draftsight (autocad lt kloon), libre office en Scribus tot volle tevredenheid. Soms zelfs met bestanden tot 50 mb (dtp) Voordeel van Linux, het rechten beheer. Systeembeheerder beheert en gebruiker gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...