Ga naar inhoud

UBUNTU


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb als 2e besturingssyssteem UBUNTU geinstalleerd. (Had ik niet moeten doen). Na de goed verlopen installatie had ik een dual boot systeem. Daarna ben ik in Windows7 de partitie van UBUNTU gaan aanpassen.Stom natuurlijk. Ik kan nadien mijn systeem niet meer starten. Ik krijg een kreet van UBUNTU: Grub rescue. Dat resceu heb ik geprobeerd. Is niet gelukt ook niet met behulp van het UBUNTU forum. Met de Windows 7 installatieschijf heb ik een poging gedaan Windows te herstellen zodat ik hoopte dat ik wel in Windows zou kunnen komen. maar dat lukt niet. Ik kan wel in de opdrachtprompt komen. Is daar een mogelijkheid iets aan de dual boot te doen? Of zijn er andere mogelijkheden mijn systeem te herstellen. Ik ben nl bang dat het opnieuw installeren van Windows niet zal helpen en hoop op een oplossing..
Link naar reactie
[quote:f94e54b56a="willieth"]Gewoon ubuntu opnieuw installeren en alles zou weer een dualboot moeten opleveren.[/quote:f94e54b56a] Als je geen dual boot meer wil, start dan vanaf de ubuntu cd, ga naar je windows patitie en zet al je bestanden op de usb. Installeer dan weer windows 7. Als de computer niet van de cd start dan moet je dat instellen, of in je bios of je kan in een opstartmenu komen. Dit staat meestal tijdens het opstarten, zoniet raadpleeg de handleiding of google. Haal dan gewoon alles weg als je bij de patities komt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...