Ga naar inhoud

Van Windows 8 naar Windows 7: drivers laptop


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je een Windows 8-[b:0c4a20ef13]laptop[/b:0c4a20ef13] koopt, valt het mij op dat de fabrikanten alleen Windows 8-drivers online hebben staan, en geen Windows 7-drivers. Nu wil ik een laptop met Windows 7. Ik heb drie opties 1) lang zoeken naar een oud model met nog Windows 7 erop; 2) een office-laptop met Win8 Pro erop kopen en die gratis downgraden; 3) een moderne Windows 8-laptop kopen en deze via een OEM-licentie van Windows 7 downgraden naar Windows 7. Mijn vraag: kunnen de Windows 8-drivers gebruikt worden bij optie 3 of is het downgraden van een Win8-laptop niet mogelijk? Is er nog een specifiek merk waarbij ik meer kans heb?
Link naar reactie
Ik vind dit een zeer interessante vraag. Ik heb daarom even bij Dell rond gesnuffelt. Ik daarbij gekeken naar het ultrabook XPS 13 en de Inspirion 15R. Beide notebooks worden standaard met Windows 8 geleverd. Maar op de supportsite van Dell zijn er zowel voor voor Windows 8 64-bit als ook voor Windows 7 64-bit drivers aanwezig.
Link naar reactie
Het hangt ervan af waarvoor je de laptop wilt gebruiken. Daarvoor zou je bijvoorbeeld kunnen oriënteren in [url=http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/]tweakers pricewatch.[/url] Je scrolt naar beneden en klikt op Toon alle filters. Zodat je alle opties kunt vinken, die je belangrijk vindt. Afhankelijk van die opties zou het kunnen, dat er geen Windows 7 laptops beschikbaar zijn. In ieder geval zijn optie één en twee te verkiezen boven optie drie. Want als dat driver problemen oplevert, heb je geen support daarop van je laptop leverancier. En mogelijk is dat niet toegestaan volgens de licentieregels. Windows OEM licenties zijn namelijk niet bedoelt voor laptops.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...