Ga naar inhoud

Laptop enorm traag


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een 'nieuwe' 2e hands laptop gekregen. Alleen deze laptop is enorm traag. Oa het opstarten duurt dik 10 minuten en het internet openen (gewoon simpel google startpagina) duurt 5 minuten. Verder is hij eigenlijk met alles traag. Ik heb daarom de laptop toen ik hem kreeg teruggezet naar fabrieksinstellingen in de hoop dat ik hiermee het traagheid probleem kon oplossen. Dit is niet het geval, Dus dacht dat er misschien een virus of malware ofzo opzat. Heb AVG en daarnaast verschillende online scanners laten checken. Ook Ewido anti-malware, CCleaner, Malwarebytes, Tuneup Utilities. Maar helemaal niks gevonden. Ik heb niet veel verstand van computers, dus vraag mij af of er hier iemand is die misschien enig idee heeft waar de traagheid vandaan kan komen? Kan het zijn dat de drivers niet meer up to date zijn en dat de laptop daardoor traag is? Of kan er nog een andere oorzaak zijn? Hier wat info over de laptop: Packard Bell Easynote R1904 P/N: PB42D01086 MS-Model: RHC00 IN002B Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition 32-bit SP2 Processor Intel Celeron M 380 Dothan 90nm Technologie RAM 512 MB Single-Kanaal DDR @ 165MHz (2.5-3-3-7) Moederbord NEC COMPUTERS INTERNATIONAL NEC Versa Premium (mPGA478) Grafisch Plug en Play-monitor (1280x800@60Hz) VIA/S3G UniChrome Pro IGP Harde schijven 47GB Seagate ST950212A (PATA) 42 °C Optische schijven NEC DVD_RW ND-6750A Geluid Realtek AC'97 Audio for VIA Audio Controller
Link naar reactie
Heb je een XP sp 2 of sp3 cd?een chkdsk /r uitvoeren in de repairconsole. Of een chkdsk uitvoeren, zowel fouten in bestandssyteem en beschadigde secoren etc, via computer, eigenschappen van de c: schijf etc. in windows zelf. Zal opnieuw willen opstarten en het proces zal heel lang duren, de lap start vanzelf wel op als hij klaar is, dus niets mee doen.
Link naar reactie
Mogelijk is de harde schijf niet in orde, testsoftware Seatools van de fabrikant (Seagate) downloaden en gebruiken. Maar mogelijk is dat voor jou niet handig in het gebruik. Soms wordt de computer ook traag door defect geheugen. Zonder virusscanner zou de computer niet echt traag mogen zijn. Packard Bell had vroeger (meer dan 10 jaar geleden) wel vrij veel onzinnige software op het systeem staan, of dat voor jou computer geldt, dat weet ik niet. Een eventuele oude virusscanner subiet verwijderen en uiteindelijk vervangen door een moderne versie.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ik heb geen windows installatie cd erbij, stond standaard op de laptop. Ben al aant zoeken of ik een cd van iemand kan lenen. Heb wel chkdsk gedaan en daar werden geen fouten gevonden. De overige tips ga ik nog naar kijken maar zit nu op mn mobiel omdat de laptop niet meewerkt. Naast het feit dat hij enorm traag is, kan ik ook geen windows update doen (krijg foutcode 0x80244019) En als ik op internet ga krijg ik zeer vaak de melding 'in iexplore.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten' en word vervolgens dus de internetpagina automatisch gesloten. Om de laptop nog een beetje draaiende te houden moet ik hem om de paar dagen terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dan doet hij het 2 a 3 dagen gewoon normaal/snel. Daarna word hij weer traag (ondanks dat ik er dan niks opzet verder) Het klopt dat Packard Bell bij installatie zelf wat dingen installeert waaronder Norton Internet Security 2005, skype, windows messenger enzo. Echter ik vink deze uit, maar vervolgens staan deze er toch op, dus als iemand een idee heeft hoe ik deze kan deinstalleren?? (Via configuratiescherm/software krijg ik die mogelijkheid nml niet)
Link naar reactie
Ik zou zien dat ik de hand legde op een XP cd en een volledig nieuwe installatie draaien. je kunt evt van te voren eens kijken of je er erg vreemde hardware in hebt zitten en daar de drivers van vast op een USB stu=ikje zetten, MN de netwerkkaart.... Als je een redelijk recente XP CD mét SP3 hebt zal t wel lukken en als je eenmaal internet hebt kun je met wat moeite alles wel weer aan de praat krijgen. Die 512 Mb geheugen zijn eigenlijk ietwat weinig, kun je er nog geheugen bijprikken??
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Inmiddels ben ik erachter dat er 2 trojans op mn laptop zaten. Geen enkele scanner gaf dit aan, totdat ik Superantispyware vond. Deze gaf dus aan dat er 2 trojans opzaten. Nu heb ik deze inmiddels met hulp van iemand verwijderd. Maar mn laptop is nog steeds traag. Nu heb ik van iemand een windows7 cd (ipv xp) te leen. Echter ik heb er verder weinig tot geen verstand van en ik lees op internet dat ik eerst moet zorgen dat ik de drivers heb voordat ik windows opnieuw ga installeren? Heb op de packard bell site gekeken voor de drivers maar hij kan mijn model niet vinden, ook via s/n niet. Ik heb dus nog niet windows opnieuw geinstalleerd nu, is er iemand die weet of ik inderdaad eerst de drivers moet hebben en hoe ik daar aan kan komen? (zat nml geen cd bij laptop) En ik vraag me ook af of ik uberhaupt windows 7 kan zetten op dit model? Ps: ja het klopt dat het geheugen erg weinig is, maar ik zet eigenlijk niks op mn computer en gebruik hem alleen voor internet en muziek, dus zou toch moeten kunnen lijkt me? BVD!
Link naar reactie
512 MB werkgeheugen zou inderdaad voldoende moeten zijn voor Windows XP. Maar is echter te weinig voor Windows 7. Windows 7 is meer bedoelt voor pc's en laptops, waarop origineel Windows Vista op voor-geïnstalleerd was. Ik denk dus dat je beter Windows XP opnieuw kunt installeren. Vergeet daarbij niet XP' Service Pack 3 te installeren. Alleen is het opletten op de systeemvereisten, van de software die jezelf installeert. Vooral als het gaat om firewall en anti-virussoftware.
Link naar reactie
Heb iemand gevonden met een XP cd. Echter durf dit dus niet te installeren voordat ik mn drivers heb, want straks heb ik het geinstalleerd en kan ik er helemaal niks meer mee omdat ik geen drivers heb. Heeft iemand enig idee hoe ik aan deze drivers kan komen? (aangezien mijn model niet te vinden is op de packard bell site). Tirm hoe kan ik de addons van IEexplore weggooien dan? (ik heb hier echt geen verstand van sorry:) ) Heb wel regelmatig een registry cleaning gedaan met tuneup utilities en ccleaner.
Link naar reactie
[quote:c09e64be67="Sammied"]Heb iemand gevonden met een XP cd. Echter durf dit dus niet te installeren voordat ik mn drivers heb, want straks heb ik het geinstalleerd en kan ik er helemaal niks meer mee omdat ik geen drivers heb. Heeft iemand enig idee hoe ik aan deze drivers kan komen? (aangezien mijn model niet te vinden is op de packard bell site). Tirm hoe kan ik de addons van IEexplore weggooien dan? (ik heb hier echt geen verstand van sorry:) ) Heb wel regelmatig een registry cleaning gedaan met tuneup utilities en ccleaner.[/quote:c09e64be67] hier staan alle drivers ftp://ftp.download.packardbell.com/NOTEBOOK/EasyNote%20R1%20series/Driver/Xp/
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...