Ga naar inhoud

HID-compliant muis verdwijnt


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een (raar) probleem met m'n Dell Inspiron 5520. Is pre-installed met W7 Home Premium. Ik heb daar een multiboot van gemaakt met XP-Pro (ja, ik weet, dat is een oud systeem). De meeste problemen, die ik tegengekomen ben, heb ik (mede dankzij hulp van anderen op diverse fora) kunnen oplossen. Ik mis nog een paar XP-drivers (gele vraagtekens): -Audioapparaat op de bus voor High Definition Audio -USB Device Als iemand daar een oplossing voor weet, hou ik me aanbevolen. Maar dat is niet m'n echte probleem. Ik heb in XP een heel raar fenomeen: in apparatenbeheer zijn oa de volgende devices te zien: -Human Interface Device: USB-HID -Muizen en andere aanwijsapparaten: HID-compliant muis -USB controllers: USB-apparaat voor massaopslag M'n (bedrade) muis werkt dan, ik kan USB-sticks lezen en schrijven en de externe HDD wordt herkend. Als ik op een gegeven moment W7 boot en daarna weer XP opstart, werken de zojuist genoemde apparaten niet meer en zijn die devices ook verdwenen uit Apparatenbeheer. Het lijkt er op, dat USB om zeep geholpen is. Dan werk ik maar met de Touchpad, totdat op een gegeven moment de muis het weer doet, meestal pas dagen later. De ontbrekende devices zijn dan ook weer terug in apparatenbeheer. Ik heb geen idee, waardoor zich dat herstelt, waarschijnlijk trigger ik dat herstel met een bepaalde actie, of zo. Heeft iemand enig idee, wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe ik het eventueel oplos? [img:6eb924a786]http://img854.imageshack.us/img854/12/2012112404devices.jpg[/img:6eb924a786]
Link naar reactie
[quote:b45ab2a4e9="marcelj"]W7 Home Premium. Ik heb daar een multiboot van gemaakt met XP-Pro [/quote:b45ab2a4e9] Ik denk niet dat je dit kunt oplossen zonder XP drivers. Er vanuit gaande dat je al Service Pack 3 draait. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn je Windows 7 Home Premium te upgraden naar Windows 7 Professional via [url=http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/windows-anytime-upgrade]Windows Anytime Upgrade.[/url] Dan kun je op de site van Microsoft [url=http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/windows-xp-mode]Windows XP-modus[/url] downloaden.
Link naar reactie
[quote:c75529aca6="marcelj"]Kan ook in W7 Home Premium de VM van Oracle downloaden en daarin XP installeren, dan zouden de driver-problemen ook opgelost moeten zijn. [/quote:c75529aca6] Ik zie in ieder geval in http://www.oracle.com/technetwork/server-storage/virtualbox/support/index.html dat het ondersteund wordt. Maar of het ook gaat werken, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik weet bijvoorbeeld niet of je in die VM een OEM versie van XP kunt activeren. Zie bijvoorbeeld deze hyperlink [url=http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080406154010AAm50s0]Windows XP OEM in Virtualbox?[/url] Wellicht dat daarvoor een XP retail versie is vereist. Bij activatie problemen met XP in een VM check je eventuel de site van Microsoft artikel 307890 http://support.microsoft.com/kb/307890/nl
Link naar reactie
Dit lijkt hem: ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp56501-57000/sp56517.html Op de HP site..... [quote:b0cfe9080b]PURPOSE: Recommended SoftPaq NUMBER: sp56517 SUPERSEDES: None EFFECTIVE DATE: April 20, 2012 CATEGORY: Driver - Chipset SSM SUPPORTED: YES PRODUCT TYPE(S): Notebooks HARDWARE PRODUCT MODEL(S): Compaq Presario CQ58 Notebook PCSeries HP 2000 Notebook PC HP 650 Notebook PC DEVICES SUPPORTED: 2nd Generation Intel Core Processor Family DRAM Controller - 0104 3rd Gen Core processor DRAM Controller - 0154 Intel 7 Series/C216 Chipset Family High Definition Audio Controller - 1E20 Intel 7 Series/C216 Chipset Family Management Engine Interface - 1E3A Intel 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 1 - 1E10 Intel 7 Series/C216 Chipset Family PCI Express Root Port 5 - 1E18 Intel 7 Series/C216 Chipset Family SATA AHCI Controller - 1E03 Intel 7 Series/C216 Chipset Family SMBus Host Controller - 1E22 Intel 7 Series/C216 Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1E26 Intel 7 Series/C216 Chipset Family USB Enhanced Host Controller - 1E2D Intel HM70 Express Chipset LPC Controller - 1E5E Intel HM75 Express Chipset LPC Controller - 1E5D Intel HM76 Express Chipset LPC Controller - 1E59 Xeon E3-1200/2nd Generation Intel Core Processor Family PCI Express Root Port - 0101 Xeon processor E3-1200 v2/3rd Gen Core processor PCI Express Root Port - 0151 OPERATING SYSTEM(S): ........ Microsoft Windows XP Home Edition Microsoft Windows XP Professional LANGUAGE(S): Global ENHANCEMENTS: - Provides support for the Intel HM70 chipset. [/quote:b0cfe9080b] Als je de htm naam weghaalt dan zie je hem staan: ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp56501-57000/ dus: ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp56501-57000/sp56517.exe Aangezien de file van intel is, grote kans dat ie hier ook werkt. Voor de zekerheid: maak een herstelpunt....
Link naar reactie
Hi Andre, Kwam via Intel Chipset Software Installation Utility terecht bij versie 9.3.0.1026, geschikt voor XP-Pro. Gedownload en installed, geeft geen foutmelding, maar als ik bij bv USB-controller entry Intel (R)7 series/C216 Chuipset Family Usb Enhanced Host Controller kijk, dan zie ik als stuurprogramma nog steeds 9.3.0.1011. Waarschijnlijk doordat deze versie geschikt is voor Intel HM76 Express Chipset LPC Controller, terwijl de 5520 HM77 Express Chipset is. Heb ook nog ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp56501-57000/sp56517.exe gedownload en installed. Lijkt ook niet iets op te lossen. Verder kijkend zag ik bij Chipset Familiy PCI Express Root Port wel versie 1020 staan. Dus ben ik waarschijnlijk up-to-date. Ik denk niet, dat ik veel verder kom, maar in ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp. Groetjes en nog een fijne dag, Marcel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...