Ga naar inhoud

Windows XP niet meer op te starten


anoniem

Aanbevolen berichten

Na het verwijderen,op de officiele manier, van een spel, is Windows XP niet meer op te starten. Na het inloggen komt de foutmelding "wegens het ontbreken van C:\Windows\system32\c_1252.nls" kan windows niet meer opgestart worden. Vanuit een mini XP systeem, vanaf CD, geprobeerd een herstelpunt terug te zetten, maar kan er geen vinden. Vanuit een ander Windows XP systeem heb ik dit bestand gekopieerd. Dan kwam dezelfde boodschap, maar dan met C:\Windows\system32\c_850.nls en na kopieren weer 1_int1.nls enz. Nu staan er 55 *.nls bestanden in C:\Windows\system32. Alle 55 gekopieerd. Nu komt ,na het inloggen, de boodschap 0x80070002 als gevolg van een licentie fout en komt niet verder. Mogelijk zit in een van deze .nls bestanden de activeringscode. Het merkwaardige is echter dat als ik een Norton Ghost image, van een jaar geleden, terugzet, Windows met dezelfde fout komt als boven beschreven. Dit gebeurt ook als ik van te voren de C partitie formatteer. Heeft iemand een idee hoe ik Windows XP weer in de lucht kan krijgen zonder XP helemaal opnieuw te hoeven installeren? b.v.d. K. Mol
Link naar reactie
Die foutcode heeft te maken met een update probleem waarom je die krijgt, ook na het terugzetten van een image, is verwonderlijk. Overigens staan er in een herstelpunt vaak alleen de registeronderdelen en de vervangde bestanden indien van toepssing in de map system volume information die je als eigenaar ervan wel in kunt. Je kunt googlen op 0x80070002 maar of je er wat mee opschiet. Het terugzetten van die image is wel goed verlopen? En je kunt niet daaruit die .nls bestanden halen en in de map windows\system32 plaatsen indie de image toch niet goed ging? Je kunt ook een repair install overwegen, dien je alleen alle updates weer op te halen en de eventuele aangepaste systeeminstellingen weer te doen.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Het terugzetten van het image is succesvol verlopen. Merkwaardig dat ik dan, na het inloggen bij windows, tegen precies dezelfde fout oploop. Zelfs als ik van te voren de hele C-partitie formatteer. Want bij het terugzetten van een partitie van een image worden toch alle bytes overschreven? Kunnen het misschien de bootsectoren zijn die dit probleem veroorzaken? Want ik maak gebruik van multibootmenu. Googelen op de foutcode heeft mij ook niets wijzer gemaakt. m.v.g. K. Mol
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...