Ga naar inhoud

Primaire en actieve partities


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik van een primaire partitie (waarop Windows is geinstalleerd) ook een actieve partitie maken. Schijnbaar heb ik windows weliswaar op een primare partitie geinstalleerd maar die partitie is niet actief. Een andere tweede harde schijf heeft wel primare en ook een actieve partitie. Kun je dit doen binnen Windows 7? en zo ja hoe. Graag hulp Rob
Link naar reactie
In computerbeheer zie ik het volgende: Op schijf 0 heb ik een C schijf met daarop Windows en op diezelfde schijf een niet toegewezen partitie. Deze partitie heeft als kenmerk: Inorde (Opsterten, Wisselbestand, Actief, Crashdump, Primaire partitie). Op schijf 1 heb ik een door het systeem beheerde partitie van 100 Mb en nog een niet toegewezen partitie. Deze systeem schijf/partitie heeft als kenmerk; In orde (Systeem, Actief, Primaire partitie) Dat lijkt mij niet goed, dus toch twee actieve partities. Hoe verwijder ik die tweede active partitie? Rob
Link naar reactie
Heb je windows verhuist van de ene naar de andere schijf? Want het lijkt erop dat je van schijf 1 boot, terwijl windows op schijf 0 staat. Die 100MB partite is waarschijnlijk de windows 7 recovery partitie, zonder schijfletter. Start windows wel goed op? Bij mij staat alles op één schijf: bootsector, 100MB partitie en windows. De 100MB partitie staat bij mij als enige active.
Link naar reactie
Hij start normaal op. Ja ik heb Windows opnieuw geinstalleerd op schijf 0 en dus schijf 1 tijdens de installatie verwijderd. maar welke schijf moet nu actief worden. Want ik krijg nu ook geen backup vanaf een externe schijf meer terug met True image op de juiste plek. Hoe kunnen die systeembestanden nu op schijf 1 terecht zijn gekomen. Ik haal de tweede schijf eens even los (Schijf1) eens kijken wat er dan gebeurd Rob
Link naar reactie
Ik heb schijf 1 losgenomen en nu krijg ik die melding ook niet dat er een extra partitie wordt aangemaakt voor de systeembestanden. Dit fenomeen heb ik nog nooit gehad. Dus maar niet meer Windows installeren met twee schijven in de PC (om dit te voorkomen) Blijft de vraag, waarom Windows niet op de installatieschijf die extra partitie aanmaakt van 100 mb voor de systeembestanden als er meerdere schijven in de PC geplaatst zijn. Rob.
Link naar reactie
Als windows eerst op schijf 1 stond, stond daar ook de bootsector. Mogelijk had je de verborgen 100MB niet verwijderd? Dan vervangt windows die blijkbaar ook niet. Het is inderdaad altijd het beste niet voor windows te gebruiken schijven even los te koppelen. Dan weet je tenminse zeker, dat alle bestanden op de gewenste schijf terecht komen.
Link naar reactie
Toen ik erachter kwam heb ik meteen uitgezocht waarom die extra partitie aangemaakt werd. Alleen door de bootschijf al van te voren in te delen voorkwam ik dit. Verder zorg ik dat de bootschijf altijd on de 1e SATA connector zit, dan kun je vervolgens alle schijven bij het installeren eventueel (!) probleemloos laten zitten.
Link naar reactie
Dank voor de reacties. wat ik nu zo eigenaardig vind is dat ik op mijn andere PC eens heb gekeken naar hoe windows daar is geinstalleerd en daar zag ik ook een kleine partitie op de C schijf staan van 100 Mb met systeembestanden enzovoort. Dit is wel gek want toen ik de tweede harde schijf op weer die eerste PC losnam en de installatie opnieuw deed van Windows zie ik na de installatie dat die partitie van 100 Mb er niet meer is en dat alle bestanden, dus ook de systeembestanden in de partititie van Windows staan, rara politiepet. Waar is wel dat ik nu de schijf van 250 Gig wel had gepartitioneerd. Blijft toch de vraag, hoe ken dit? Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...