Ga naar inhoud

Keuze win32 of Win64 en waarom?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal Ik heb een moederbord en processor die ook Win64 aan kan. Het OS Win7 heb ik geinstalleerd als 32bits, [b:a9344e5ffe] nu is mijn vraag: Heeft het OS Win7 64bits [/b:a9344e5ffe] zó veel voordelen, dat het interessant is om, ondanks het vele werk, nu toch Win7 64bits te installeren ? En wat zijn de meest vooruitspringende voordelen dan wel? Mvg Jan Filarski
Link naar reactie
[quote:ccb2c9f90b="j.filarski"]Het OS Win7 heb ik geinstalleerd als 32bits, nu is mijn vraag: Heeft het OS Win7 64bits zó veel voordelen, dat het interessant is om, ondanks het vele werk, nu toch Win7 64bits te installeren ? [/quote:ccb2c9f90b] Je zou om mee te beginnen op de site van Microsoft, deze faq kunnen checken [url=http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions]32- en 64-bits Windows: veelgestelde vragen.[/url] Check ook nog maar deze faq http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions
Link naar reactie
Een echte goede reden is aansturing van het geheugen, 32 bits kan maximaal 4GB adresseren, dus je kan niet meer dan 4GB intern geheugen in je pc doen. Met 64bits versie van Windows 7, kun ja afhankelijk van de versie tot 192GB aanspreken. Verder heeft 64 bits niet echt veel voordelen. Bij hele zware berekeningen kan je wat snelheid voordeel halen, maar op een gemiddelde thuis pc is dit verwaarloosbaar. Je hebt eerder nadeel omdat veel programma's nog 32bits zijn en die door een emulator moeten om te kunnen werken op 64 bits machine. Echter is dit snelheidsverlies ook niet merkbaar in de praktijk. Heb je niet meer dan 4GB geheugen, dan maakt het niet zoveel uit wat je kiest, maar is er geen reden om eigenlijk niet voor 64 bits te gaan. Word toch wel de standaard op dit moment en geeft je uitbreiding mogelijkheden in de toekomst, bijvoorbeeld uitbereiding van je geheugen. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...