Ga naar inhoud

Nieuwe Sony Vaio maakt geen verbinding met wifi


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! Ik heb vandaag een nieuwe Sony Vaio aangeschaft. Ik ben er helaas achtergekomen dat ik helemaal geen verbinding kan maken met een wifi netwerk. Ik heb serieus echt bijna alles geprobeerd. Ik weet heel zeker dat m´n wifi wachtwoord klopt, want ik heb het zelfs nog achtergehaald met een programma. Ik heb ook nog eens in de middag gebeld naar Sony, de medewerker zelf wist er ook niks van. Kan iemand me alstublieft helpen!?
Link naar reactie
[quote:6f46d444cb="f.ramaekers"]Heb je wel wifi signaal? Ergens zit een knopje om wifi aan te zetten. Anders de beveiliging etc even van de router uitzetten en ook van de laptop. Dan kijken of je wifi hebt. Vr.gr.[/quote:6f46d444cb] Aanvulling: beschrij wat je doet om een connecten, ik neem aan dat je win7 hebt. Zie je het wifi icoontje rechtsonder? Kan je netwerken listen etc..
Link naar reactie
ze zegt: wachtwoord klopt wel, dus dat heeft ze ergens moeten ingeven; dat kan dan alleen maar als de wifi wél werkt. toch? wellicht zit het toetsenbord dwars: numlock niet/wel aan, een toetsenmbord waar een numeriek bordje op gesimuleerd kan worden? heb je "tekens weergeven" aanstaan bij intoetsen sleutel? zit er misschien mac-beveiliging op de router?
Link naar reactie
Heb je al wel geprobeerd om je Vaio rechtstreeks met een kabel naar je router te verbinden, heb je dan wel internet? Aan de voorzijde heb je links een batterij ledje (opladen) en daar naast een ledje van je hdd, rechts daarvan zit de schuif-schakelaar waarmee je het draadloos (wireless) kunt in of uit schakelen, naar rechts is aan het ledje rechts daarvan gaat dan branden. Heb je dat al gecontroleerd? Heb je rechts in de taakbalk, bij de klok en datum, het netwerksymbool (ik noem het maar even een panfluit), zo ja klik daar rechts op en ga dan naar netwerkcentrum openen en kijk daar of er een rood kruisje staat tussen de naam van je router en het internet. Klik daar op en laat windows proberen je probleem op te lossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...