Ga naar inhoud

memory stick: FAT16 of NTFS


anoniem

Aanbevolen berichten

Het zal waarschijnlijk FAT32 zijn, aangezien FAT16 beperkt is tot partities van 2GB. Als je hem alleen op windows computers gebruikt is NTFS de beste keuze. Zou je hem ook op een Mac willen gebruiken, dan kun je beter FAT32 nemen. Alternatief heb je ook nog EXFAT ("fat64"), maar dat is ook weer gebonden aan windows, en werkt niet standaard op xp.
Link naar reactie
Sorry dat ik nu pas antwoord! De laatste 5 dagen heeft de Server eruit gelegen. Een aansluitkastje van de SERVER in de fik.... Natuurlijk is die stick FAT32, sorry voor die FAT16. Ik zal hem omturnen tot NTFS, want voor een printer of foto/video apparaat gebruik ik hem niet. Soms wil ik grote bestanden via de stick overbrengen op een andere computer omdat ik nog steeds worstel met een verbinding via het netwerk (geen rechten weet je wel? en ik ben er tot nu toe niet in gestaagd om het werkend te krijgen). Overbrengen via een stick bewijst dat die beperkingen waardeloos zijn, evenals de beperkingen geen administrator te zijn. Even in Safe mode en hup, dan gaat het wel!. (Daar zal wel weer reactie op komen!!) In ieder geval, de beantwoorders hartelijk dank voor de inlichtingen. perloc
Link naar reactie
Sorry dat ik nu pas antwoord! De laatste 5 dagen heeft de Server eruit gelegen. Een aansluitkastje van de SERVER in de fik.... Natuurlijk is die stick FAT32, sorry voor die FAT16. Ik zal hem omturnen tot NTFS, want voor een printer of foto/video apparaat gebruik ik hem niet. Soms wil ik grote bestanden via de stick overbrengen op een andere computer omdat ik nog steeds worstel met een verbinding via het netwerk (geen rechten weet je wel? en ik ben er tot nu toe niet in gestaagd om het werkend te krijgen). Overbrengen via een stick bewijst dat die beperkingen waardeloos zijn, evenals de beperkingen geen administrator te zijn. Even in Safe mode en hup, dan gaat het wel!. (Daar zal wel weer reactie op komen!!) In ieder geval, de beantwoorders hartelijk dank voor de inlichtingen. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...