Ga naar inhoud

Packard Bell Dot S - Netbook - Rare internet problemen


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb mijn Packard Bell dot s netbook geformatteerd met gemodificeerd Windows 7 Ultimate x32 netbook editie (dit maakt eigenlijk niets uit met de probleem die ik heb, want ik heb nog een netbook die daarop draait zonder problemen). Ik heb de benodige drivers geïnstalleerd zoals de VGA driver, Touchpad driver, Cardreader driver etc.. Maar enige probleem is dat ik de WLAN en normale LAN niet kan laten werken. Als ik de netbook verbind met LAN-kabel gebeurt er niks, geen eens een berichtje ofzo, dus ik kan niet eens met LAN op internet. WLAN driver heb ik ook geinstalleerd maar dat werkt nog steeds niet. Ik ben naar 'Apparaatbeheer/Device Manager' gegaan en onder 'Other Devises' zie ik drie dingen met een fout. [Geel uitroepteken]: Ethernet Controller [Geel uitroepteken]: Network Controller [Geel uitroepteken]: PCI Device ... daarna heb ik ff aida32 geprobeerd en onder Network > Windows Network, hierin staat helemaal niks, bij Network > PCI / PnP Network, krijg ik dit te zien: Ethernet Controller [NoDB] Network Controller [NoDB] .. Ik heb nooit zoiets tegengekomen, ik weet niet wat te doen, kan het zijn dar netwerk kaart kapot is ofzo? Ik weet niet precies welke informatie ik allemaal moet posten, maar als ik iets ben vergeten, kun je het dan zeggen? Alvast bedankt, - Zerox
Link naar reactie
[quote:1807b18f35="Hans.Vosman"]Ben je er al uit? Is het een 765 model? Iha zou Windows update de drivers moeten kunnen vinden.[/quote:1807b18f35] Nee nog niet, helaas. Ik kan helemaal geen verbinding maken met internet dus windows update zal ook niet helpen. Ik weet niet of je dit met de model bedoelde, maar dit staat er bij mij: DOT_SE/W - 785NL, is deze informatie genoeg?? Bedankt
Link naar reactie
[quote:3bf8ba11f5="gerben"]Had je ook al chipset drivers geïnstalleerd? Kijk eens of er niet iets uitgeschakeld staat in het bios.[/quote:3bf8ba11f5] Hoi, bedankt voor je reactie. Ik had de chipset drivers wel geïnstalleerd voordat ik WLAN probeerde. Ik heb via Device Manager geprobeerd de chipset te verwijderen en opnieuw te installeren, maar hij installeerd weer automatisch na reboot en als ik de installatie van chipset driver weer aanzet dan staat er, zonder dat het gaat installeren ofzo, dat de installatie al gedaan is.. Bij Device Manager, onder 'IDE ATA/ATAPI controllers' staat dit: 'Intel(R) ICH7R/DH SATA AHCI Controller' Misschien hebben jullie daar wat aan om mij te kunnen helpen. :lol: Ik vind dit erg raar, want zelfs LAN krijg ik niet aan de praat.][\ Bedankt, - Zerox EDIT: Kan het ook zijn, omdat ik een andere Windows 7 geïnstalleerd heb? Hier zat eerst standaard Windows 7 Starter in..
Link naar reactie
In principe zou het niet moeten uitmaken voor je netwerk, of je Windows 7 starter of Ultimate draait. Het enige probleem wat je dan wel zou kunnen hebben. Dat 1 GB werkgeheugen te weinig is. Voor die Windows 7 Ultimate, is 2 GB werkgeheugen toch wel aan te raden. Met slechts 1 GB werkgeheugen, kun je beter Windows 7 starter weer terug installeren. Je had dus al in Device Manager gekeken. Stond daarin helemaal geen Uknown hardware met vraag- of uitroeptekens? Check daarover deze hyperlink http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc787004%28v=ws.10%29.aspx Check eventueel ook Windows Systeeminfo http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/What-is-System-Information Of de Engelstalige hyperlink http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/What-is-System-Information Daar check je dan Components > Problem Devides. Als dat in orde is. Ziet ook alles er goed uit in Windows 7 in Network and Internet. Zie deze hyperlink http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Windows-7-Understanding-Network-Administration-Configuration.html
Link naar reactie
Ikzelf heb een 765 model. Deze heeft geen bluetooth, een iets kleinere hd en een 3 cell accu ipv 6 cell. Ik heb een Atheros AR5B95 Wlan kaartje. Wat je moet doen is achterhalen welke Wlan hardware in je computer zit. Dit kan mbv de hardware id's te vinden via de eigenschappen van de Wlan adapter. Bij mij is dat pci\ven_168c&dev_002b&subsys_663111 Die string intikken op google levert iha het merk en soort hardware op. Meestal kan je zo ook de benodigde drivers vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...