Ga naar inhoud

Bestanden verschijnen niet op bureaublad (Windows 7)


Aanbevolen berichten

Ik gebruik Windows 7. Er is niets mis met de computer, maar af en toe komt ik iets vreemds tegen. Zo sla ik bijvoorbeeld een bestand op met de browser op het bureaublad of een Word-bestand op het bureaublad. Als ik dan vervolgens naar het bureaublad ga, zijn de bestanden niet zichtbaar. Ik kan de bestanden wel zien als ik naar »C: > Gebruikers > Laptop > Bureaublad« ga. Als ik dan een bestand verwijder of hernoem, is de rest opeens wel zichtbaar op het bureaublad.
Link naar reactie
[quote:bcdf00c40e="gwbonline"]Als ik dan vervolgens naar het bureaublad ga, zijn de bestanden niet zichtbaar.[/quote:bcdf00c40e]Wat als je dan op [b:bcdf00c40e]F5[/b:bcdf00c40e] drukt, of rechtsklik [b:bcdf00c40e]Vernieuwen[/b:bcdf00c40e]? Worden ze dan wel getoond, is er een "refresh" probleem. Googlen op: [i:bcdf00c40e]windows 7 desktop files only showing after refresh[/i:bcdf00c40e] geeft wat tips.
Link naar reactie
Wellicht helpt het om het bureaublad opnieuw te starten. Taakbeheer starten bijv met Ctrl-Shift-Escape toetsen tegelijk. Stop het proces explorer.exe En dan bij Taakbeheer in het menu via Bestand-Nieuwe taak (uitvoeren) type je: explorer.exe Is waarschijnlijk wat steviger aanpak dan F5. Werkte bij mij prima als bureaublad gecrasht was.
Link naar reactie
Je bureaublad is helemaal niet bedoeld om als opslag te gebruiken. Sla je gedownloade bestanden gewoon op in downloads en maak er een snelkoppeling van en plaats deze op je bureaublad. In je Map en venster opties staat waarschijnlijk iets niet aangevinkt of zo. Windows gaat anders om met je bureaublad, en die controle over je bestanden wil je niet uit handen geven. :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...