Ga naar inhoud

Opstarten PC duurt ontzettend lang. Zeker 10 minuten


Aanbevolen berichten

Beste mensen, zou iemand me kunnen helpen met het volgende: Als ik mijn pc opstart duurt het zeker 10 minuten voordat ik op mijn bureaublad zit. Hij blijft bij "starting windows'' zeker 10 minuten hangen. Ik heb de meeste programma's al gestopt om bij het opstarten te gaan beginnen. Ik weet niet meer hoe ik dit verder moet oplossen. 10 minuten is echt absurd. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Alvast bedankt
Link naar reactie
als ie het weer eens doet: laat op je harde schijf eens een diagnosetooltje los van de fabrikant. en weet je zeker dat je zoveel mogelijk opstarters hebt uitgeschakeld: alleen je virusbeschermer en evt driver voor draadloos is voldoende. is de pc grondig gechecked met een uptodate virusscanner en uptodate mbam: www.malwarebytes.org (free version is voldoende)?
Link naar reactie
Download de ubuntu desktop iso, brand deze (als image!) op een cd, start de pc ermee op. Gaat het opstarten dan veel sneller, dan is er iets mis met je windows installatie. Duurt dat ook lang, dan is er waarschijnlijk een hardware probleem. http://www.ubuntu.com/download/desktop Draait windows (en programma's) overigens wel goed, als het eenmaal is opgestart?
Link naar reactie
Zie je tijdens het (langdurige) opstarten wel activiteit van je harde schijf ? Met een programma als CCleaner kun je ook erg goed opstart-items controleren. Andere optie is de virusscanner in combinatie met een enorme berg tijdelijk bestand en internet-cache. Tien minuten is extreem lang, maar als je maar genoeg tijdelijke bestanden hebt, gaat dat vanzelf tijd vretenmet scannen. Dus via start-uitvoeren in het vakje %temp% invoeren en die map leegmaken. Dan heb je iig de tijdelijke bestanden opgeruimd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...