Ga naar inhoud

systeemherstel werkt niet meer


Aanbevolen berichten

Mijn PC heeft als besturingssysteem Windows 7 Engelstalig. Sinds enig tijd krijg ik als ik het systeem wil herstellen naar een eerder herstelpunt een foutmelding: "System Restore failed to extract the original of the directory from the restore point. Source: %SystemRoot%\Registration Destination: ComPlusStaging". Terug gaan naar andere eerdere herstelpunten geeft dezelfde foutmelding. Wel kan ik nog terugvallen op mijn maandelijks met Windows Backup gemaakte systemimage, als er iets fout gaat maar daarmee krijg ik deze foutmelding, vanzelfsprekend, ook niet weg. Zoeken op internet geeft als resultaat dat er iets fout zou kunnen zijn met de service "Com+ System Application" en dat die service zou moeten worden gestart. Wat die service inhoudt en of je er last van hebt als hij niet start, zou ik niet weten (behalve dat systeemherstel niet werkt). Als ik deze service probeer te starten dan krijg ik de melding: " Windows could not start the service Com+ System Aplication on local computer. Error 1053: the service did not respond to the start or control request in a timely fashion". Twee andere PC's met hetzelfde besturingssysteem hebben dit probleem niet en inderdaad: op die PC's kan de service Com+ System Aplication wel worden gestart. Kennelijk heb ik in het verleden ooit iets fout gedaan maar wat dan en hoe kan ik dit herstellen zonder complete herinstallatie van Windows 7 waar ik niet zoveel zin in heb? Bij voorbaat dank voor de hulp. Karel, PA3AKF
Link naar reactie
[quote:5d66d2801c="derkdejong"]met w7 cd opstarten en de reparatie-optie kiezen....?[/quote:5d66d2801c] Bedankt voor je bericht. Opstarten met windows CD biedt wel de optie "repair" maar vervolgens als relevante keuzes: systeemherstel (wat niet werkt) of herstellen vanaf schijfimage (wat wel werkt maar dan wordt de fout in systeemherstel "meehersteld"). Groet, Karel, PA3AKF
Link naar reactie
[quote:a8ca837089="gerben"]Heb je nu per se een herstelpunt nodig? Zoniet, dan zou ik systeemherstel eens uit- en weer aanzetten. Meestal lost dat de problemen wel op.[/quote:a8ca837089] Bedankt voor je bericht. Dit had ik al geprobeerd maar ik het nog eens gedaan. Fout blijft. Mij viel wel op dat bij het weer inschakelen van systeemherstel niet automatisch een herstelpunt werd gemaakt. Ik moest er een handmatig maken maar toen ik vanaf dat punt systeemherstel probeerde kreeg ik weer dezelfde foutmelding. Groet, Karel, PA3AKF.
Link naar reactie
[quote:4265a66d48="pa3akf"][quote:4265a66d48="gerben"]Heb je nu per se een herstelpunt nodig? Zoniet, dan zou ik systeemherstel eens uit- en weer aanzetten. Meestal lost dat de problemen wel op.[/quote:4265a66d48] Bedankt voor je bericht. Dit had ik al geprobeerd maar ik het nog eens gedaan. Fout blijft. Mij viel wel op dat bij het weer inschakelen van systeemherstel niet automatisch een herstelpunt werd gemaakt. Ik moest er een handmatig maken maar toen ik vanaf dat punt systeemherstel probeerde kreeg ik weer dezelfde foutmelding. Groet, Karel, PA3AKF.[/quote:4265a66d48] Het hiervoor vermelde probleem heb ik inmiddels opgelost zonder complete herinstallatie. Er is namelijk ook een methode om een slecht functionerend windows 7 systeem te repareren zonder al je programma's etc. opnieuw te moeten installeren. Klik op de volgende link om het artikel uit pcworld te lezen: http://www.pcworld.com/article/243190/how_to_repair_a_corrupt_windows_7_installation.html Bij mij heeft de daar beschreven methode goed gewerkt. Ik kan nu weer systeemherstel draaien vanaf een eerder gemaakt herstelpunt zonder die vreemde foutmelding. Wel had ik uit voorzorg een systeemimage gemaakt en mijn data gebackupd. Ook was het nodig om via de in het artikel beschreven "workaround" de setup te draaien in de WindowsVista servicepack 2 compatibiliteitsmode. Na deze "Upgrade-herinstallatie" moest ik alleen de driver voor een draadloze netwerk adapter opnieuw installeren en deze windows 7 installatie vervolgens opnieuw activeren. Daarna bleek dat alle programma's en instellingen behouden waren gebleven. Natuurlijk moesten wel alle windowsupdates opnieuw gedownload en geinstalleerd worden via windows update maar daar heb je nauwelijks werk aan. Ik heb inmiddels als proef na de laatste update een systeemherstel naar een eerder update gedraaid en dat ging zonder probleem. Ook teruggaan naar een handmatig gemaakt herstelpunt ging goed. Ik weet dus nog steeds niet wat er ooit fout is gegaan maar ik ben nu wel van "Com PLus Staging etc."af. Natuurlijk ga ik dadelijk een nieuwe windows backup met systeeminmage maken. Ik hoop dat iemand die hetzelfde probleem heeft als ik had, aan dit verhaal iets heeft. Groet, Karel, PA3AKF
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...