Ga naar inhoud

Welke programma's nog écht nodig?


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb zopas een laptop aangeschaft met Windows 7 Home Premium. Fabrikant is Samsung Electronics. Ik heb gemerkt dat er al een heleboel programma's geïnstalleerd zijn. (Zie venster Programma's en onderdelen) Ik wil echter dat nog ENKEL de programma's op mijn laptop staan die ik ECHT NODIG heb en de rest weg is! Ik wil weten waarvoor elk programma dient! Zie hier een overzicht van voor mij onbekende programma's: Microsoft.NET Framework 4 client Profile Microsoft Office 2003 Web components Microsoft Office 2007 Primary Interop Assemblies Microsoft Office Outlook Connector Microsoft Office Small Business-verbindingsonderdelen Microsoft Silverlight Microsoft SQL Server Native Client Microsoft SQL Server Setup-ondersteuningsbestanden Microsoft SQL Server USS Writer Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable – x86 9.0.30729.4 148 Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.6161 Samsung Recovery Solution 4 Samsung Support Center Samsung Update plus Synapticx Pointing Device Driver Ik gebruik LibreOffice, dus niets van Microsoft Office, Mysql, Mozilla thunderbird, Firefox, dus enkel gratis applicaties die ook onder Ubuntu kunnen draaien zoals op mijn desktop computer. Wat heb ik van van bovenvermelde opsomming nog écht nodig en waarom?
Link naar reactie
Je kunt het ook domweg allemaal uninstallen en pas weer installeren als je het echt nodig blijkt te hebben. Runtimes voor .net en c++ worden vaak door andere programma's gebruikt. Kan dus zijn dat je die al direct nodig hebt. Synaptics is voor je touchpad, zul je dus ook wel niet zonder kunnen. Of je moet altijd een losse muis gebruiken. Als je recovery dvd's hebt, kun je de samsung software ook verwijderen.
Link naar reactie
[quote:450380984d="gerben"]Je kunt het ook domweg allemaal uninstallen en pas weer installeren als je het echt nodig blijkt te hebben. Runtimes voor .net en c++ worden vaak door andere programma's gebruikt. Kan dus zijn dat je die al direct nodig hebt. [/quote:450380984d] Door welke programma's worden die runtimes voor .net en c++ gebruikt?
Link naar reactie
Is dat lijstje echt alles? Dat is heilig vergeleken bij de crap-zooi die je bijv. bij Asus meegeleverd krijgt. Uiteraard wat je niet nodig hebt er af gooien maar bij twijfel zou ik me niet druk maken en het voorlopig zo laten, zeker die .net en c++ dingen, die zie ik bij mijn XPtje al jaren. Bij een Asus laptop ging ik onlangs in een kwaaie bui even te ver en deden de blauwe functietoetsen het niet meer. De ondersteuning van Samsung kan je later misschien nog eens nodig hebben. Maak iig een goede backup voor je begint, niet alleen met W7 maar ook met bijv. ParagonDB. Tussen haakjes, is dat een Samsung laptop met een mat scherm? Hoe bevalt ie? Hoe is het geluid?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...