Ga naar inhoud

Aanmelding en paswoord.


Aanbevolen berichten

XP Home. Omdat ik telkens bij het opstarten een kadertje zonder info (ik had geen paswoord ingevuld) moest aanklikken om verder op te starten, had in Google het volgende gevonden: start uitvoeren userpasswords2 enz... Na dit te hebben uitgevoerd...kan windows niet meer worden geopend. Er wordt mij telkens een paswoord gevraagd...dat ik niet heb/ken. Is het correct dat ik, omdat te verhelpen, XP opnieuw helemaal moet installeren ??
Link naar reactie
Derde cd doet het. Eerst dit: Als de computer opstart krijg ik het volgende scherm: Administrator en in te vullen paswoord, en daaronder het bericht "kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking...OK" Klik ik OK en vervang Administrator door mijn naam en vul een wachtwoord in (gemaakt in "userpasswords2") dan kan ik inloggen. Ik kan dus inloggen maar moet telkens langs twee schermpjes passeren. Heb gegoogled naar "accountbeperking"... Twee: weinig resultaat met de uitslag van deiso cd
Link naar reactie
Gebruikersaccount in "userpasswords2": Hier is "gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven NIET aangevinkt. Dus normaal zou hier niet omgevraagd worden. Eerder had ik dit al eens aangevinkt en, vermits ik toch niet kon inloggen, voor mij, als beheerder, een naam en paswoord ingegeven. Hierdoor kon ik, niet als Administrator maar wel op mijn naam inloggen. Gebruikersaccount in configuratiescherm wordt bij mij als beheerder GEEN wachtwoord vermeld. Kan dus in principe wel verwijderen...maar er staat niets. Weet niet meer wat wel en wat niet.
Link naar reactie
Inloggen in Veilige Modus (tijdens opstarten op F8 tokkelen) lukt nog wel om daarin de instellingen WW en degelijke te resetten?[quote:59ce13915e="tuurke"]daaronder het bericht "kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking...OK"[/quote:59ce13915e]Foutmelding is in [b:59ce13915e]Home[/b:59ce13915e] normaal. Zie link in link verder naar onder. Je bent op de goede weg met: control userpasswords2 Ik start ook door [b:59ce13915e]weliswaar Pro[/b:59ce13915e] zonder WW, echter staat vreemd genoeg "gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven" [b:59ce13915e]wel[/b:59ce13915e] aangevinkt. Ik lees dat jij wel een WW hebt aangemaakt¿¿¿¿¿ Het is vaker besproken en als je met die termen in het forum zoekt zijn meerdere tips te vinden http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=202492 Misschien brengt TweakUi de hulp, of Fast User Switching in- cq uitschakelen. http://support.microsoft.com/kb/279765 Maak in ieder geval je nu (nog) in kan loggen de nodige back-ups van je data; instellingen; mail enz.
Link naar reactie
Backup is in ieder geval geen probleem...ik gebruik sinds jaren Norton Ghost. Wekelijks wordt een kopie op een andere partitie of externe schijf geplaats. Zeker nu ik een nieuwe XP installatie en andere software op schijf heb geplaatst. Alles, behalve de login, lijkt alles prima te werken...in ieder geval VEEL sneller dan voorheen. Bedankt voor jouw input.
Link naar reactie
Probleem voor 3/4 opgelost. Hoe ? 1. vinkje geplaatst naast gebruikers moeten...enz (userpasswords2). 2.Zelfde scherm zie ik: Gebruikersnaam Groep Administrator Administrators Gast Gasten Jef Administrators 3.Hier eigen naam (Jef) aangetikt en Ctrl+Alt+Del zoals aangegeven. 4.In Volgende scherm: "wachtwoord" wijzigen...blanco gelaten en enter. Bij het opstarten krijg ik nog steeds een kadertje met "Jef" als gebruikersnaam, maar moet geen paswoord meer invullen...enkel "enter" bevestigen. Dus Administrator kadertje komt niet meer te voorschijn. Op de goede weg...nog enkel de "enter bevestiging" laten verdwijnen.
Link naar reactie
Probleem voor 3/4 opgelost. Hoe ? 1. vinkje geplaatst naast gebruikers moeten...enz (userpasswords2). 2.Zelfde scherm zie ik: Gebruikersnaam Groep Administrator Administrators Gast Gasten Jef Administrators 3.Hier eigen naam (Jef) aangetikt en Ctrl+Alt+Del zoals aangegeven. 4.In Volgende scherm: "wachtwoord" wijzigen...blanco gelaten en enter. Bij het opstarten krijg ik nog steeds een kadertje met "Jef" als gebruikersnaam, maar moet geen paswoord meer invullen...enkel "enter" bevestigen. Dus Administrator kadertje komt niet meer te voorschijn. Op de goede weg...nog enkel de "enter bevestiging" laten verdwijnen.
Link naar reactie
Waarschijf verkeerd gekozen: vond de aanduiding "welkom scherm niet gebruiken" niet en heb dan mijn beheerdersnaam gewist... Resultaat: zelfde als in den beginne...kan niet meer inloggen... Dan maar naar veilige modus...kan ik oog niet meer in. Dus: Ghost is aan het draaien...binnen 10 minuten is alles terug OK...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...