Ga naar inhoud

Hoe maak ik een keuze tussen een imac en een pc met windows?


anoniem

Aanbevolen berichten

Allereerst is je budget een factor - een iMac is veel duurder dan een gemiddelde pc met Windows. Verder is het een kwestie van voorkeur. Voor Windows zijn er veel meer gratis applicaties voor diverse dingen, dan voor Mac. Als ik jou was zou ik een lijst maken van dingen die je met je nieuwe computer wilt doen, en zoek dan online naar programma's die die dingen doen, voor zowel Mac en Windows, kijk wat ze kosten, en of je die prijs wilt betalen. Games: er zijn meer games voor Windows dan voor Mac. Mac is zoals een andere commenter zei inderdaad minder virus-bevattelijk, maar zeker niet immuun. Ook voor Mac worden virussen ontwikkeld. Voor iemand die beide computers voor het eerst ziet, is Mac iets gebruiksvriendelijker. Bijvoorbeeld het installeren van programma's gaat met het slepen van een icoontje, het de-installeren met het verslepen van datzelfde icoontje, naar de prullenbak. Een praktisch nadeel van de iMac: de computer en het scherm zijn 1 geheel. Als 1 van de 2 kapot gaat, moet je het geheel vervangen, of via een Apple store laten repareren. Bij een Windows computer (of een Mac desktop die geen iMac is), kun je het scherm apart vervangen als het kapot gaat. (Dit is uiteraard hetzelfde probleem bij laptops).
Link naar reactie
Het is onzin om te denken dat een Mac niet vatbaar is voor virussen. Een Mac sluit goed aan als je sowieso al gebruik maakt van Apple-apparatuur zoals de iPhone en iPad. De schermen van Macs zijn altijd erg mooi en helder, erg geschikt voor bijvoorbeeld fotobewerking. Voor games hoef je echter geen mac te kopen, bovendien is veel software die je gewend bent voor Windows niet beschikbaar op een Mac.
Link naar reactie
Het is afhankelijk van uw doelstelling, een iMac is zeer geschikt voor grafische doeleinden zoals video- en fotobewerking bijvoorbeeld. Zolang u een iMac gebruikt zoals een iMac voor bedoeld is, is een free antivirus van de Mac Apple Store voldoende. Dus alléén legale software downloaden en gebruiken. Drie andere programma die ik zelf gebruik voor extra bescherming & veiligheid zijn namelijk: Little Snitch, 1Password & Cookie. Een andere voordeel van een iMac is dat u niets meer te maken heeft met de Patch Tuesday. Ik zou niet meer terug willen naar een WIndows-computer.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
" bovendien is veel software die je gewend bent voor Windows niet beschikbaar op een Mac." Onzin van de bovenste plank! Alle software is er ook voor de Mac, het "probleem" is alleen dat iedereen zo nodig moet en niet van plan is om zich ook maar te verdiepen in die programma's. Een bepaalde functie op een andere plek en de paniek breekt al los. Neem als je het echt wil je programma's die je gebruikt eens onder de loep en blijf bij twijfels gewoon Window's gebruiken.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...