Ga naar inhoud

Vista-updates installeren lukt niet


Aanbevolen berichten

Vanavond op verzoek van iemand een niet meer goed werkende Vista proberen te vervangen door Win7. Gewone gang van zaken, dus booten vanaf DVD, format c, installeren. Echter, tijdens het installeren kreeg ik een foutmelding (sorry, ben vergeten welke precies) en werd de installatie geannuleerd. Nog een keer proberen, weer hetzelfde. Dan maar een Acronis-image uit begin 2010 van Vista teruggezet. Natuurlijk een lading updates binnenhalen. En daar begon het gezeur, eerst bij KB 973917, er gebeurde op een gegeven niets meer, melding dat het systeem niet meer reageerde. Laptop opnieuw opstarten lukte niet op de gewone manier omdat dan het scherm verscheen: bezig met installatie van KBenz, schakel de computer niet uit, zonder dat er dan verder nog iets gebeurde, ook niet na lang wachten. Dan maar een koude start. Later gebeurde weer hetzelfde met een andere update. Ik word hier zo ziek van, kost zeeën van tijd zonder dat je een mm opschiet, ken dit probleem ook helemaal niet, nooit eerder tegengekomen. Iemand hier wel? Ik heb wel zitten googelen maar kom dan niets verder. Zit het misschien in de hardware van die laptop (Asus X53L)? Is hier een soort work-around voor?
Link naar reactie
hank, dat is toch die PC waar je eigenlijk win& op wilde hebben?? Dan zou ik als volgt te werk gaan Vista erop, GEEN updates.... driverpacks van ASUS erop Dan win7 eroverheen dus niet formateren , maar eigenlijk een update doen naar een nieuwwer OS, later kun je de map Windows OLD wegdoen Daarna updaten
Link naar reactie
Ja, klopt van die laptop. Dat !%$@ ding met Vista zorgt al jaren voor allerlei vage problemen. Ik dacht: effe Win 7 erop zetten en klaar is kees. Maar goed, de tip die je geeft (bedankt overigens) zal ik in gedachten houden. Nu staat dus Vista er weer op, ik kijk het wel even aan. Misschien valt ie stil omdat ie in één keer teveel updates tegelijk moet verwerken (geheugen?), ik heb de bewuste dame aangeraden iedere dag maar eens even wat updates proberen binnen te halen, kan zijn dat dat lukt met wat horten en stoten, zo niet dan gaan we wel verder. Die Ultimate die ze heeft kan ze volgens mij ook beter omruilen voor een Basic of hoogstens Home; ze doet alleen maar wat e-mailen en internetten. Die Ultimtate lijkt me voor zo'n ouwe laptop met relatief weinig geheugen soweiso veel te zwaar. Nou ja, we zien wel :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...