Ga naar inhoud

Windows XP verkenner openen


anoniem

Aanbevolen berichten

Eén van onze twee PC's draait nog op XP. De verkenner daarvan openen we met de rechter muisknop op Start. De verkenner opent dan standaard in C:\Documents and settings\Eigenaar\Menu start. Onlangs vroeg mijn vrouw of dat ook anders kan, b.v. in de root van D. Ooit meen ik het te hebben geweten, maar ik kan het met geen mogelijkheid meer vinden. Iemand met de juiste tip?
Link naar reactie
Maak op je bureaublad een snelkoppeling aan. Geef de snelkoppeling als doel: [color=darkred:8f103ea0fb]%SystemRoot%\explorer.exe /e, d:[/color:8f103ea0fb] en je opent je verkenner met de submapppen van de D Zet je [color=darkred:8f103ea0fb]%SystemRoot%\explorer.exe /e, d:\teksten[/color:8f103ea0fb] , dan wordt de submap Teksten geopend. Als je een snelkoppeling maakt met [color=darkred:8f103ea0fb]%SystemRoot%\explorer.exe /e, f:[/color:8f103ea0fb] dan wordt daarmee je F-schijf (partitie) geopend Je kan eventueel die snelkoppelingen dan naar je snelstartbalk slepen en ze ook daarin zetten. Was het dàt wat je bedoelde?
Link naar reactie
Nou niet helemaal. De optie snelkoppeling had ik al als alternatief in mijn achterhoofd en ik wist ook hoe ik dit moest doen. Maar wat ik bedoelde was de standaardinstelling, nl. via rechts klikken op de Start-knop. Er verschijnt dan een neerrolmenu waarin Windows verkenner tweede van boven staat. Hierin vind ik niet een mogelijkheid zoals "Eigenschappen" om iets te veranderen. Evengoed bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
Nog makkelijker: [img:4d8cf027eb]http://natuurpics.nl/zooi/Snelkoppelingen.jpg[/img:4d8cf027eb] Alle belangrijke drives en folders met een klik te bereiken. Links naar rechts: Windowc (c: ), Foto's, Mijn documenten, muziek, Raid schijf, films en series, raid 0, temp folder en mijn NAS. Maak een nieuwe folder aan op de harddisk, sleep daar wat snelkoppelingen naartoe van drives/folders die je veel gebruikt, en geef die snelkoppelingen een ander ikoontje. Maak een nieuwe werkbalk aan, wijs naar die folder, haal de vinkjes weg bij tekst weergeven, en titel weergeven, en kies kleine ikonen. Schuif die werkbalk naar rechts, en vergrendel de taakbalk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...