Ga naar inhoud

Win7 installeren, boot disk pakt niet.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes.. laatst kwam een vriend van me naar me toe en zei: "maat, gooi is ff win7 overnieuw op mn laptop". nou ja dat ".. ff .." is dus inmiddels al 3 dagen en ik ben nog geen ruk verder gekomen, vandaar dat ik me tot jullie wend. het probleem: De laptop, een Acer Aspire 7220, origineel met windows vista, maar heeft zowat altijd windows 7 gedraaid, wil de win7 boot disk niet 'pakken'.. nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd zoals oa de boot order veranderen (dvd-lezer bovenaan natuurlijk gevolgt door Harddisk / USB / etc). in mijn ogen lijkt het wel alsof de laptop de DVD lezer helemaal niet ziet, ik weet zeker dat de installatie DVD goed is, want ik gebruik hem regelmatig. [url=http://dl.dropbox.com/u/51136819/boot-order.jpg]huidige Boot Priority Order[/url] dat is dus de boot order, en naar mijn mening hoort er toch net zoals bij de harddisk het merk/serienummer achter de CD/DVD te staan? In iedergeval bij mijn vaste PC en andere laptop is dat wel. ook had ik geprobeerd de harddisk in een andere laptop te plaatsen en dan win7 erop te zetten, de installatie ging gewoon goed, maar na het terug plaatsen van de harde schijf in de laptop waar hij uitkwam was win7 het er niet zo mee eens en liet me een mooie BSOD zien. (weet niet of dit normaal gesproken gedaan kan worden, heb het maar gewoon geprobeerd) maar dat wil dus zeggen dat de harde schijf nog gewoon goed is, daar kan het niet aan liggen denk ik. heeft iemand enig idee hoe ik verder zou kunnen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ik heb zoiets pas gehad bij mijn zon. Ligt soms ook aan het merk DVD. Copy op een ander merk gemaakt en werken... BTW: Dit ging om een W-7-studentenversie van Surfspot, geen DL-stuf. PS: dat het niet aan de rest van de laptop zelf lag, was heel makkelijk te checken... er zat een pre-install op bij de aankoop (BTO laptop) en daardoor kon ik een upgrade installeren door de bestanden op de laptop te zetten via het netwerk... Aanbod van de leverancier om langs te komen ligt er nog... (maar als ze allemaal een probleem hebben met mijn DVD-type..)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...