Ga naar inhoud

Ervaringen met Dropbox


anoniem

Aanbevolen berichten

Iets in de Cloud bewaren vind ik in principe niet betrouwbaar. Het is prima om te gebruiken maar doe het met informatie die niet privacy gevoelig is en informatie die makkelijk te vervangen is. Bovendien is Dropbox nog niet zo lang geleden negatief in het nieuws geweest met een beveiligingsprobleem: http://tweakers.net/nieuws/75192/nieuw-beveiligingsprobleem-dropbox-roept-vragen-op.html Als je het gebruikt met privacy gevoelige informatie encrypt die gegevens dan met bijvoorbeeld Truecrypt.
Link naar reactie
Encryptie kan goed helpen om de privacy te beschermen. Maar een aspect dat je naar mijn mening ook niet mag verwaarlozen is het kwijtraken van bestanden doordat de service stopt. Dat kan aan de organisatie zelf liggen (bijv gebrek aan middelen) maar ook aan akties van buitenaf. Dat kan illegaal zijn (hacken) maar zeker ook legaal waarbij je moet denken aan zaken zoals die recentelijk bij MegaUpload speelden. Als gevolg van (legitieme?) akties van politieorganisaties werden servers van het ene op het andere moment buiten werking gesteld waardoor mensen hun bestanden voor kortere of langere tijd niet meer konden bereiken. Ik weet niet of het zo is, maar ik kan me ook voorstellen dat (legitieme) bestanden gewoon verdwenen zijn tijdens die akties. En dat betekent dat als je geen backup daarvan hebt, je gewoon je spullen kwijt bent.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...