Ga naar inhoud

windows 7 loopt vast en taakbeheer werkt ook niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Windows 7 pc met een ssd opstartdisk. Ik ben op zich heel tevreden over de pc. Alleen loopt ie af en toe vast (één per twee dagen). Het enige wat er dan op zit is te resetten. Gelukkig gaat dat snel met een ssd maar toch. Het vreemde is, dat ik dan ook niet in taakbeheer kan komen. Normaal wel. Het ligt niet aan één programma waarom de pc vast loopt. Soms met het ene soms met een ander programma. Het ligt niet aan de temperatuur lijkt me, omdat als ik games speel en de pc best warme lucht produceert de pc nooit is gecrasht. Het kan ook gebeuren tijdens het surfen op het web. Ik vind een vastloper nog daaraan toe maar dat ik dan het blokkerende proces niet kan stoppen via taakbheer is ergerlijk.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Al 333 mensen hebben mijn bericht bekeken en nog geen oplossing aangedragen. Ik vermoed omdat het probleem té veel oorzaken kan hebben. Nog steeds minimaal elke dag wel een vastloper. Drivers zijn geupdate. Lijkt niet af te hangen van het programma wat ik gebruik. Soms vastloper in windows mail, soms bij het surfen, soms bij het muziek afspelen. Toch hinderlijk. Computer opnieuw opstarten, kiezen voor Windows normaal starten en hij doet het weer.
Link naar reactie
Open, via het Configuratiescherm, het Onderhoudscentrum. Rechtsboven is een zoekveld - zoek naar 'betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven'; en open dat. Nu krijg je te zien wat er fout gegaan is met Windows en kun je Windows zelf laten zoeken naar oplossingen, via de link 'Naar oplossingen voor alle problemen zoeken...'
Link naar reactie
[quote:526a91a8d4="wvuden"] Het vreemde is, dat ik dan ook niet in taakbeheer kan komen. Normaal wel. .[/quote:526a91a8d4]Een virus oid? Draai Malwarebytes eens en post de uitkomst in het andere deel van het forum dat over security gaat. Taakbeheer: ook niet te starten met Ctrl-Shft-Esc toetscombi?
Link naar reactie
betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven. Naar oplossingen zoeken voor alle problemen wordt er niks gevonden. Veel problemen. Als je die individueel bekijkt zie ik bijv. het volgende: De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x000000f4 (0x0000000000000003, 0xfffffa8008d7fb30, 0xfffffa8008d7fe10, 0xfffff800033908b0). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 030312-8205-01. De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x000000a0 (0x0000000000000009, 0xffffffffc000009c, 0x0000000000000001, 0x0000000000000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 022012-7987-01. Memtest zal ik nog doen, evenals malwarebytes
Link naar reactie
Malwarebytes: geen kwaadaardige objecten gevonden. Memtest twee keer gestart geen errors aangegeven maar beide keren is de computer afgeslagen na een anderhalf uur. Herstarten, Windows normaal starten, probeert zelf fout op te lossen maar vindt geen oplossing. Toen pc aangezet en geen enkel programma gestart. Blijkt de pc na ongeveer een uur te zijn vastgelopen. Windows normaal starten en hij doet het weer. Word er moedeloos van. Is dit een hardware of een software probleem? Zelfs dat weet ik niet. Tijd om pc terug te sturen naar MyCom of gloort er nog hoop aan de horizon? Pc heeft het eigenlijk vanaf de aankoop gehad. Dacht dat ik het probleem wel zou opsporen en verhelpen.
Link naar reactie
[quote:766eec1f70="wvuden"]Tijd om pc terug te sturen naar MyCom of gloort er nog hoop aan de horizon? [b:766eec1f70]Pc heeft het eigenlijk vanaf de aankoop gehad.[/b:766eec1f70] Dacht dat ik het probleem wel zou opsporen en verhelpen.[/quote:766eec1f70]Had je meteen moeten schrijven... typisch iets om terug te brengen ga je zelf niet mee zitten te kl.... zeker als je er niet voldoende verstand van hebt en via het forum hoopt... (!) op een oplossing... Succes verder bij Mycom..
Link naar reactie
[quote:be34348713="wvuden"] Is dit een hardware of een software probleem? (..) Tijd om pc terug te sturen naar MyCom [/quote:be34348713] Wellicht zou je eerst nog kunnen vermelden welke componenten in de PC zitten. Of de PC door mycom in elkaar is gezet, en bij hun is getest. Hadden ze Win7 voor-geïnstalleerd? Heb je zelf nog (oude) interne hardware toegevoegd? Wellicht kun je beter eerst de [url=http://www.mycom.nl/Services.aspx]mycom helpdesk[/url] bellen, alvorens de PC langs te brengen.
Link naar reactie
Deze dus? http://www.mycom.nl/Product/PC-Gaming-Systeem/MP-ULTIMATE-GAMING-I72600/1110156 Had je er wel aan gedacht je grote games te installeren op die 2 TB harddisk. Dus dat je de SSD niet te vol hebt gemaakt. Dit kun je eventueel checken met applicatie [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/WinDirStat]WinDirStat.[/url] Of een PC stabiel genoeg draait, wordt doorgaans vastgesteld door deze te stresstesten. Zie bijvoorbeeld dit artikel op de site van computer totaal http://computertotaal.nl/software/23246-stresstest-voor-de-pc.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...