Ga naar inhoud

Win 7 trager dan Win XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik weet er niet veel van, ik ben geen hobbyist maar een oudere gebruiker. Ik heb twee PC's, de een een stuk ouder dan de andere; de nieuwste heeft Win 7, de oudere Win XP. Het enige, waarin de niewere vlugger is, is het opstarten, maar de Win 7 PC heeft moeite met toepassingen, die de andere niet heeft, zoals "bevriezen", waarbij Win 7 het "wittige" scherm vertoont, en dan toepassingen waarbij de andere geen moeite heeft. (Sorry voor mijn krukkerige manier van omschrijven.) Dit probleem heb ik vanaf het begin (2 jaar), dus hij is niet volgelopen met trash. Het lijkt, of bij de nieuwere PC niet alle vier de processorkernen meedoen (dat zal wel onzin zijn), aangezien ik vaak de mededeling krijg "hoge prcessorbelasting". Kortom, ik zit ermee. Moet ik een Hijack scan doen, voor wie wil adviseren? Alvast bedankt.
Link naar reactie
die hoge belasting moet een oorzaak hebben...., en dan moet er gezocht worden in de software. kan zijn dat een internetsecurity-suite, op allerhoogste niveau afgesteld, al je ruimte wegpakt. misschien heb j meerdere antivirusscanners lopen? kan ook zijn dat er iets ongewensts meedraait: doe een volledige scan met malwarebytes http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free vervolgens: ga start-uitvoeren-typ: msconfig en geef enter. ga tabblad opstarten, en vink hier alles uit behalve je virusscanner en evt draadloze verbindingssoftware, en herstart de pc.
Link naar reactie
Ik ben nu Win 7 een paar dagen aan het testen met toepassingen die voorheen problemen gaven, en eerlijk is eerlijk, die problemen lijken nu weg te zijn. Blijkbaar oordeelde ik te snel van de week. En in taakbeheer zie ik geen programm'a die hoge CPU-belasting veroorzaken. Defender is uitgeschakeld en Essentials lijk ik niet te hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...